تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۰۶
کد مطلب : 53131
مصرف قهوه و مرکبات ترش بیماری زخم معده را تشدید می‌کند.
برای تصفیه کبد این مواد غذایی را مصرف کنید
به گزارش زیست آنلاین از باشگاه خبرنگاران دکتر آگاه فوق تخصص کبد و گوارش، گفت: زخم معده عبارت است از زخم‌هایی با عمق بیش از یک میلی‌متر که در واقع از مخاط و زیر مخاط معده می‌گذرد. این زخم ممکن است به علت میکروب هلیکوباکتریا یا دارو به ویژه آسپرین و داروهای خانواده آن ایجاد شود.

وی ادامه داد: اغلب زخم‌های گوارشی علامت ندارد و به طور تصادفی در آندوسکوپی مشخص می‌شوند، اما زخم‌هایی که علامت دارند معمولا به صورت درد، تهوع یا کاهش وزن خود را نشان می‌دهند.

آگاه گفت: مهم‌ترین عوامل ایجاد زخم معده می‌توان باکتری هلیکوباکتر، آسپرین و داروهای خانواده اسپرین، عفونت‌های کمتر شایع و ویروسی را نام برد. درمان بر اساس علت زمینه انجام می‌شود به این معنی که اگر آسپرین یا داروهای خانواده آسپرین باعث این بیماری باشد، داروها را باید قطع کرد. داروهای کاهنده اسید در درمان زخم معده توصیه می‌شود و مهم‌ترین آنها امپرازول و داروهای خانواده آن و راینتیدین هستند.

وی تصریح کرد: به طور کلی رژیم غذایی برای زخم معده اهمیت ندارد، اما در برخی بیماران مصرف قهوه یا مرکبات ترش باعث تشدید درد می‌شود.
پرهیز از مصرف سیگار مهم‌ترین عامل است به دلیل اینکه سیگار بهبودی را به شدت کاهش می‌دهد.

آگاه اظهار داشت: ژنتیک در این بیماری تأثیرگذار است به همین دلیل در بیمارانی که سابقه خانوادگی هلیکوباکتر دارند باید از نظر این میکروب بررسی شوند.

وی در پایان بیان کرد: از عوارض ای بیماری می‌توان خونریزی، پارگی و انسداد را نام برد. مواد غذایی ترش اگرچه باعث ایجاد زخم معده می‌شوند اما به نوعی می‌‌توانند کبد را از آلودگی‌ها تصفیه کنند.
 

https://zistonline.com/vdccssqp.2bq118laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما