تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۳۹
کد مطلب : 56762
کارشناسان سلامت به افراد توصیه می‌کنند سوزش سر دل را جدی بگیرند چرا که می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به سرطان معده یا مری باشد.
سوزش‌ سر دل می‌تواند نشانه سرطان باشد
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا ، طبق بررسی مرکز سلامت عمومی انگلیس افرادی که برای مدت زمان سه هفته یا بیشتر دچار سوزش معده مداوم هستند یا در بلعیدن غذا مشکل دارند باید با پزشک مشورت کنند. طبق اعلام مرکز سلامت عمومی انگلیس، آمارها حاکی از آن است که هر سال تقریبا در ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر در این کشور سرطان معده یا مری تشخیص داده می‌شود و تقریبا ۱۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست می‌دهند.

 در حال حاضر انگلیس بالاترین میزان ابتلا به سرطان مری در بین زنان و مردان کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارد که می‌تواند ناشی از استعمال سیگار، افزایش چاقی، مصرف کم میوه و سبزی و مصرف متداول مواد الکلی باشد. در صورتی که این دو نوع سرطان به موقع تشخیص داده شوند درمان آنها موفق‌آمیز خواهد بود. به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، از جمله علائم ابتلا به سرطان معده یا مری می‌تواند موارد زیر باشد: - سوء هاضمه متناوب برای مدت سه هفته یا بیشتر - احساس چسبندگی غذا در گلو هنگام بلعیدن - کاهش وزن بدون دلیل مشخص - احساس سیریِ سریع بلافاصله پس از شروع غذا خوردن - حالت تهوع یا استفراغ - احساس درد یا ناراحتی در قسمت شکم https://zistonline.com/vdcf0edt.w6dvvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما