تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۴۹
کد مطلب : 56995
اطلاعات بدست آمده در استرالیا حاکی از آن است تا پایان این قرن این کشور با افزایش قابل توجه دما و بروز موارد بالایی از انواع بلایای طبیعی روبرو می شود.
آینده‌ای نامشخص در انتظار محیط زیست استرالیا
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا این مطالعه توسط سازمان تحقیقات صنعتی و علمی مشترک المنافع (CSIRO) و اداره هواشناسی (BOM) استرالیا و با استفاده از ۴۰ الگوی آب و هوایی جهانی و با هدف بررسی تغییرات جوی این کشور انجام گرفته‌است.

 در این بررسی مشخص شد دمای هوا در استرالیا تا سال ۲۰۳۰ میلادی بیش از یک درجه سانتی‌گراد افزایش می یابد و تا پایان قرن این افزایش دما به پنج درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این وضعیت چالش‌هایی را در رابطه با منابع آبی، تاثیر بر کشاورزی و خطرات زیرساخت‌های ساحلی بوجود می‌آورد. «کوین هنسی» از سازمان تحقیقات صنعتی و علمی مشترک المنافع گفت: دمای استرالیا بیش از سایر نقاط جهان سریع‌تر گرم می‌شود. افزایش دمای چهار تا پنج درجه‌ سانتیگرادی تاثیرات زیانبار قابل توجهی دارد که می‌توان به کاهش بارش برف،‌ وقوع آتش سوزی‌های بیشتر و افزایش سریع سطح آب دریاها اشاره کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، به گفته کارشناسان صخره‌های مرجانی از این وضعیت صدمات بیشتری را متحمل می‌شوند و حتی نسبت به کوچک‌ترین تغییرات در دمای اقیانوس حساس و آسیب‌پذیر هستند و افزایش یک درجه سانتی‌گرادی دما تاثیرات جدی بر دیواره بزرگ مرجانی می‌گذارد. https://zistonline.com/vdcdkn0k.yt09n6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما