تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۴۹
کد مطلب : 56996
دیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از حد ظرفیت استان، مجوز اسلحه شکاری صادر شده است که این امر تبعات منفی به همراه دارد.
صدور بیش از حد مجوز اسلحه شکاری در زنجان
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا قربانعلی محمدپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات در حوزه محیط زیست استان، وجود تعداد زیاد اسلحه غیرمجازی است که طی چند سال اخیر و در پی صدور مجوز، قانونی شده‌اند و در حال حاضر بیش از ظرفیت استان مردم اسلحه شکاری در اختیار دارند.

 وی افزود: با توجه به وجود میزان زیاد اسلحه مجاز و غیرمجاز، حتی امسال که پروانه شکار صادر نکردیم، ولی شاهد وقوع تخلفات در این حوزه بودیم که مقابله با این امر تدبیر جدی برای صیانت از محیط زیست نیاز دارد. محمدپور با اشاره به ضرورت حفظ بهداشت از سوی واحدهای صنعتی، تصریح کرد: برای واحدهای صنعتی استان استانداردهای جداگانه‎ای را مدنظر داریم و همه واحدها ملزم به رعایت آن بوده که در صورت عدم توجه به این مساله با واحدهای متخلف برخورد می‌شود. این مسوول با بیان اینکه دپوی اصولی پسماندهای صنعتی در حفظ محیط زیست تاثیر بسزایی دارد، افزود: دپوی اصولی پسماندهای صنعتی یکی از مسایل مهم در حفظ محیط زیست بوده که این مساله به ویژه از سوی صنایع فعال در عرصه سرب و روی باید مورد توجه قرار گیرد. با توجه به مشکلاتی که در مدیریت پسماندهای صنعتی بویژه در شهرک روی شاهد بودیم با پیگیری‌های صورت گرفته در تلاشیم با حضور بخش خصوصی و تعیین نقطه مشخص، این پسماندها به طور ویژه دفن شود تا خطری محیط زیست را تهدید نکند. https://zistonline.com/vdcepo8n.jh8poi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما