تاریخ انتشار :شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : 59801
ممکن است افراد به خاطر مشغله زندگی و شرایط کار نتوانند وعده​های غذایی خود را به خوبی مصرف کنند. به همین دلیل در عصرانه غذای خود را میل می​کنند. اگر افراد در عصرانه غذای کامل بخورند و این روند به طور مکرر تکرار شود ممکن است عارضه چاقی را در پی داشته باشد.
چه خوراکی برای عصرانه مناسب است؟
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا دکتر فریده شیشه​بر اظهار کرد: مواد مصرفی در وعده عصرانه برای افراد چاق، لاغر و نرمال متفاوت است. در افرادی که دارای وزن نرمال هستند، مصرف میوه​ها توصیه می‌شود. افراد چاق باید در عصرانه تنها میوه بخورند و برای افراد لاغر علاوه بر میوه مصرف مواد غذایی پرانرژی، مغزدانه​ها، نان و پنیر، ارده و خرما،​ شیر و کیک نیز توصیه می​شود.

 وی ادامه داد: افراد بیمار باید زیر نظر مشاور تغذیه و بر اساس دارویی که مصرف می​کنند، مواد مصرفی عصرانه خود را انتخاب کنند. شیشه​بر با اشاره به اینکه گاهی بعضی افراد احساس می​کنند که نیاز دارند در وعده عصرانه، غذای کاملی بخورند، گفت: ممکن است افراد به خاطر مشغله زندگی و شرایط کار نتوانند وعده​های غذایی خود را به خوبی مصرف کنند. به همین دلیل در عصرانه غذای خود را میل می​کنند. اگر افراد در عصرانه غذای کامل بخورند و این روند به طور مکرر تکرار شود ممکن است عارضه چاقی را در پی داشته باشد. وی ادامه داد: ساعت خوردن عصرانه بستگی به زمان خوردن ناهار و شام دارد. یعنی زمانی را بین این دو وعده در نظر می​گیریم و نصف آن زمان، هنگام خوردن عصرانه است. این متخصص تغذیه تصریح کرد: خوردن عصرانه در روزهای گرم و سرد سال هم متفاوت است. در روزهای گرم افراد به طور طبیعی به مواد غذایی سرد گرایش پیدا می​کنند و از آب میوه​های خنک استفاده می​کنند ولی میوه را نیز حتما باید در عصرانه خود بگنجانند. شیشه​بر درباره اینکه در روزهای سرد، بهتر است در وعده عصرانه شیر مصرف شود، گفت: در روزهای سرد هم افراد به طور طبیعی به خوردن مواد غذایی​های گرم گرایش پیدا می​کنند. پس سعی شود شیر را گرم مصرف کنند. همچنین مصرف میوه​ها در عصرانه فراموش نشود. http://www.isna.ir/fa/news/۹۳۱۲۰۸۰۴۵۷۸ https://zistonline.com/vdccs4qp.2bqox8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما