تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۳۸
کد مطلب : 59878
به طور کلی باید گفت که سرفه نشانه ای بی اهمیت نیست بلکه بعضی از سرفه ها ممکن است علامتی از یک بیماری جدی باشد. اگر سرفه بیشتر از چند هفته طول کشید یا همراه با تب، مشکلات تنفسی، نفس نفس زدن، لاغر شدن و تغییر وضعیت عمومی بدن باشد باید حتما به پزشک مراجعه کرد.
سرفه شما نوع بیماری شما را نشان می دهد
به گزارش زیست آنلاین به نقل از قدس آنلاین؛ سرفه علامت نشان دهنده تحریک مجاری فوقانی تنفس است. اما باید دانست که چرا مجاری تنفسی تحریک می شوند؟ چه بیماری یا عفونتی علت این مشکل است؟ سرفه ممکن است خشک، خلط آور، پی در پی، صبحگاهی، مزمن به مدت چند هفته یا فقط طی چند روز باشد.

 سرفه های کوتاه مدت ( چند روز) سرفه خشک، همراه با تب و کوفتگی اگر دچار چنین سرفه هایی هستید، مطمئنا به آنفولانزای فصلی مبتلا شده اید. سرفه خشک، دردناک و مداوم همراه با ناراحتی تنفسی احتمالا به دلیل التهاب عفونی نای یا استنشاق مواد سمی بروز می کند. سرفه خلط آور همراه با لرز، خستگی، سردرد و کوفتگی این نوع سرفه به راحتی در موقعیت دراز کشیده و بیرون از منزل در مجاورت هوای سرد و خشک ایجاد می شود. چنین سرفه ای مربوط به برونشیت می شود که معمولا پیش از آن ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا وجود داشته است. سرفه خلط آور ممکن است به سرفه خشک تبدیل شود و چندین هفته طول بکشد. در مواردی که سرفه خشک به سرفه خلط آور همراه با درد سینه، ناراحتی تنفسی، دردهای عضلانی، سردرد و ... باشد ممکن است نشانه ای از ذات الریه باشد که این عفونت ریوی معمولا پس از آنفولانزا ایجاد می شود. حتی در صورتی که وخیم نباشد بهتر است با پزشک مشورت گردد. سرفه های طولانی مدت ( چندین هفته) در مورد همه سرفه هایی که چندین هفته طول می کشند لازم است به پزشک مراجعه شود. سرفه خلط آور صبحگاهی این نوع سرفه به علت برونشیت مزمن در نتیجه استعمال دخانیات است. در هنگام سرفه آب دهان نیز بیرون می آید و سپس فرد حالت تفس زدن دارد. حتما در این شرایط باید به پزشک مراجعه کرد. سرفه خشک شبانه اگر این نوع سرفه در فصل خاصی بروز می کند، علت آن آسم حساسیت زاست. سرفه خشک شبانه طی هفته اگر سرفه در روزهای تعطیل آخر هفته کمتر می شود، ممکن است آسم شغلی باشد. سرفه خلط آور یا خشک در حالت دراز کشیده همراه با استفراغ و درد گلو چنین علائمی نشان دهنده رفلاکس معده است که به خاطر افزایش مقدار اسید معده پیش می آید. سرفه خشک سرفه خشک بدون هیچ علامت دیگری ممکن است عارضه جانبی مصرف بعضی داروها به خصوص داروهای نارسایی قلبی یا پرفشاری خون باشد. به طور کلی باید گفت که سرفه نشانه ای بی اهمیت نیست بلکه بعضی از سرفه ها ممکن است علامتی از یک بیماری جدی باشد. اگر سرفه بیشتر از چند هفته طول کشید یا همراه با تب، مشکلات تنفسی، نفس نفس زدن، لاغر شدن و تغییر وضعیت عمومی بدن باشد باید حتما به پزشک مراجعه کرد. منبع: www.Esante.fr http://www.salamatnews.com/news/۱۴۰۱۳۷ https://zistonline.com/vdcg779n.ak9yu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما