تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۴۷
کد مطلب : 59880
پس از تحقیقات گسترده برای یافتن جایگزین پلاتین در کاتالیزورها، موفق به کشف ارزش بسیار بالای کربن شدیم، چرا که این عنصر علاوه بر فراوانی و قیمت بسیار پایین، خواصی بسیار نزدیک به پلاتین دارد.
انرژی پاک به کمک کربن تولید می شود
به گزارش زیست آنلاین استفاده از کربن به جای فلز در کاتالیزورها علاوه بر خوردگی کمتر و عمر بیشتر، سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش عمر دستگاه می‌شود. محققان بر این باورند که این کشف، قدمی بزرگ در تولید انرژی پاک و بسیار ارزان است، چرا که به کمک آن می‌توان هزینه ساخت خودروهای بدون آلایندگی را کاهش داد.

 پروفسور «لیمینگ دای» از متخصص مهندسی مواد دانشگاه کلیولند تأکید کرد:پس از تحقیقات گسترده برای یافتن جایگزین پلاتین در کاتالیزورها، موفق به کشف ارزش بسیار بالای کربن شدیم، چرا که این عنصر علاوه بر فراوانی و قیمت بسیار پایین، خواصی بسیار نزدیک به پلاتین دارد. به کمک این دستاورد می‌توان محدودیت‌های موجود را از بین برد و رویای استفاده از خودروهای برقی ارزان قیمت را به واقعیت نزدیک کرد. یکی از شگفتی‌های قابل توجه این دستاورد استفاده هم زمان از سه شکل کربن به منظور افزایش کارایی است؛ در این سیستم از یک صفحه گرافن به ضخامت یک اتم جهت الکترود استفاده شده است. برای افزایش کارایی کاتالیزور از نانولوله‌های کربن در جهت افزایش رسانایی و از کربن سیاه برای جداسازی صفحه‌های گرافن استفاده شد. جزئیات این دستاورد در مجله Science Advances منتشر شده است. https://zistonline.com/vdcjyoei.uqehozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما