تاریخ انتشار :جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 6
میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در هفته پایانی بهمن امسال، همزمان با کاهش سهمیه های ذخیره شده در کارت های هوشمند سوخت با ۳.۱ میلیون لیتر کاهش به ۶۰.۶ میلیون لیتر رسید.
افزایش ۴.۷ درصدی مصرف گازوییل/مصرف بزنین ۶۰ میلیون لیتر
به گزارش زیست آنلاین براساس آمار رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، در فاصله روزهای ۲۱ تا ۲۷ بهمن ماه امسال، میانگین مصرف روزانه بنزین کشور که هفته پیش از آن به ۶۳.۷ میلیون لیتر رسیده بود، با ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر کاهش به ۶۰ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر رسید.
 مجموع مصرف بنزین کشور در هفته منتهی به ۲۷ بهمن ماه امسال به ۴۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر رسید که این رقم نسبت به هفته پیش از آن (۴۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر)، ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر معادل ۴.۸ درصد کاهش داشته است.


بیشترین مصرف بنزین کشور در هفته گذشته مربوط به روز پنجشنبه(۲۶ بهمن) با ۶۸ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر و کمترین آن مربوط به روز جمعه (۲۷ بهمن)با ۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بوده است.

افزایش ۴.۷ درصدی مصرف گازوییل کشور
طبق این آمار، مصرف گازوییل کشور در هفته گذشته افزایش یافت؛ به گونه ای که مجموع مصرف این فرآورده هفته گذشته با متوسط روزانه ۱۰۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر به ۷۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر رسید که در قیاس با هفته پیش از آن(۶۹۸ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر)، ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر معادل ۴.۷ درصد افزایش داشته است.


بالاترین رقم مصرف گازوییل کشور در زمان یادشده به روز چهارشنبه(۲۵ بهمن) با ۱۰۹ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر و کمترین آن مربوط به روز جمعه(۲۷ بهمن) با ۷۹ میلیون لیتر اختصاص دارد.

کاهش ۱۰ میلیون لیتری مصرف بنزین پایتخت
براساس آمار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، مجموع مصرف بنزین تهران در هفته گذشته ۸۸ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر اعلام شده که این میزان نسبت به هفته گذشته با ۹۸ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر، ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر(معادل ۱۰.۷ درصد)کاهش یافته است.
میانگین روزانه مصرف بنزین تهران در هفته گذشته ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بوده است.

 

https://zistonline.com/vdcdy209ayt0.62.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما