تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۱۳
کد مطلب : 60008
بیماریهای کلیه مانند التهاب و عفونت کلیه در ایجاد بیماری نارسایی کلیه تاثیر می‌گذارد علاوه بر آن بیماری‌های روماتولوژی مانند لوپوس در ایجاد این بیماری موثر واقع می‌شود.
چرا به بیماری کلیوی مبتلا می‌شوید؟
به گزارش زیست آنلاین نادیا کریمی فوق تخصص کلیه گفت: بیماری نارسایی کلیه بیشتر به دلیل وجود دیابت در فرد به وجود می آید علاوه بر آن فشار خون در این امر تاثیر می‌گذارد.

 وی با اشاره به عوامل دیگر ایجاد نارسایی کلیه اظهارداشت: بیماریهای کلیه مانند التهاب و عفونت کلیه در ایجاد بیماری نارسایی کلیه تاثیر می‌گذارد علاوه بر آن بیماری‌های روماتولوژی مانند لوپوس در ایجاد این بیماری موثر واقع می‌شود. این فوق تخصص کلیه ادامه داد: سنگ‌ها و عفونت‌های مکرر ادراری نیز از بیماری‌هایی محسوب می‌شوند که نارسایی کلیه را در فرد به وجود می آورد. این بیماری زمینه ژنتیکی زیادی ندارد و در بسیاری از موارد ابتلا به نارسایی مزمن کلیه، به صورت اکتسابی به وجود آمده است. کریمی با اشاره به اینکه شرایط تغذیه‌ای بیماران مبتلا به فیزیولوژیک و تصفیه خون بیماران مبتلا به نارسایی کلیه مانند افراد عادی نیست، گفت: در هر فردی بر حسب درجه نارسایی کلیه که به صورت بسیار شدید، متوسط و خفیف در فرد دیده می‌شود شرایط تغذیه‌ای وی متفاوت خواهد بود. http://www.yjc.ir/fa/news/۵۱۴۶۸۴۷ https://zistonline.com/vdcdjz09.yt0zz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما