تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب : 60748
این یافته حاکی از آن است بحران از بین رفتن جنگل‌ها در جهان با یک راه‌حل قطعی فاصله دارد؛ در حقیقت این بحران از اوایل سال ۲۰۰۰ تاکنون نزدیک به یک سوم افزایش یافته‌است.
نقش پررنگ روسیه و کانادا در از بین بردن ۴۰ درصد از جنگل های جهان
به گزارش زیست آنلاین بررسی اطلاعات ماهواره‌ای حاکی از آن است نزدیک به ۴۰ درصد از ۱۸ میلیون هکتار از جنگل‌های از بین رفته جهان در سال ۲۰۱۳ در کانادا و روسیه قرار داشته است.

 این یافته حاکی از آن است بحران از بین رفتن جنگل‌ها در جهان با یک راه‌حل قطعی فاصله دارد؛ در حقیقت این بحران از اوایل سال ۲۰۰۰ تاکنون نزدیک به یک سوم افزایش یافته‌است. یکی از محققان این مطالعه گفت: اطلاعات بدست آمده با جزئیات نشان می‌دهد چگونه روسیه و کانادا با افزایش قابل توجهی از میزان کاهش پوشش درختی روبرو بوده‌اند که از بین رفتن آن‌ها به افزایش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای و تغییرات جوی کمک می‌کند. همچنین ضرورت دارد اقدامات جدی برای مدیریت جنگل‌ها در روسیه و کانادا برای مقابله با تغییرات جوی بکار گرفته شود. به گزارش ایسنا به نقل از مونگابی، به گفته کارشناسان از بین رفتن میزان قابل توجهی از پوشش‌های درختی در جهان حاکی از آن است که باید اقدامات بیشتری در جهت کنترل و فهم عوامل موثر در بروز آتش‌سوزی جنگل‌ها انجام شود. http://www.isna.ir/fa/news/۹۴۰۱۱۴۰۲۷۰۳ https://zistonline.com/vdcevf8p.jh87ei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما