تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 60781
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در توضیح آخرین وضعیت پرونده تغییر کاربری اراضی منابع طبیعی و فروش غیرقانونی آن، گفت: تاکنون چندهزار هکتار از این اراضی به سازمان منابع طبیعی باز گردانده شده است و عزم جدی برای برخورد با عوامل و پشتیبان‌انشان وجود دارد.
آخرین وضعیت پرونده فروش غیرقانونی اراضی منابع طبیعی
به گزارش زیست آنلاین محمدعلی پورمختار در توضیح آخرین وضعیت پرونده تغییر کاربری اراضی منابع طبیعی، گفت: تصمیم قطعی بر آن شد که افرادی که تصرف و سوءاستفاده کردند باید در این قضیه پاسخگو باشند. عوامل مشخصی در منطقه و حوزه‌های شهری و شهرستانی هستند که هکتارها زمین را با زد و بند گرفته و با تغییر کاربری غیرقانونی این زمین‌ها را با قیمت‌های بسیار زیاد به افراد ناآگاه فروختند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه این زمین‌ها دارای سند و حتی آب و برق و گاز است، گفت: این افراد با زد و بند اراضی کشاورزی را متری ۲ یا ۵ هزار تومان خریده‌اند و با تغییر غیرقانونی کاربری به یک میلیون تومان فروخته‌اند. نمونه این موضوع را در تهران داشتیم. اصل برای ما برخورد با این عوامل و پشتیبانان‌شان است.

پورمختار خطاب به خریداران زمین‌ها گفت: افرادی که می‌خواهند این زمین‌ها را بخرند اگر در محدوده شهری است باید از شهرداری استعلام بگیرند و اگر در محدوده‌های دیگر از جهاد کشاورزی استعلام گیرند، قطعاً در غیر این صورت دچار ضرر و خسارت می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با بیان این‌که تاکنون بسیاری از این زمینها به منابع طبیعی باز گردانده شده است افزود: با ورود به موقع مسئولان جهاد کشاورزی و کمک مسئولان قضایی چندهزار هکتار از اراضی به منابع طبیعی برگردانده شده. در حال حاضر عزم جدی برای ورود به این موضوع وجود دارد.

وی در ادامه گفت: بهتر است برای جلوگیری از وارد شدن کمترین خسارت زیرساخت‌هایی را آماده کنیم تا هر استان منطقه‌ای را داشته باشد که مردم ایام تعطیلات را در آن فضا سپری کنند. در این صورت اجازه اقدامات غیرقانونی و زد و بند را می‌گیریم؛ موضوعی که در شورای هماهنگی مبارزه با مفاسد مطرح شد ولی هنوز عملیاتی نشده است.

منبع: ایسنا

https://zistonline.com/vdcb8zb0.rhbgwpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما