تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 60782
استاندار خوزستان گفت: با تعامل کامل بین دو نهاد دولتی محیط زیست و نفت، مسایل هورالعظیم حل می​شود.
تالاب هورالعظیم قربانی چه شد؟
به گزارش زیست آنلاین عبدالحسن مقتدایی در نشست بررسی مشکلات زیست محیطی تالاب هورالعظیم که با حضور نماینده وزارت نفت و مدیران سازمان حفاظت محیط زیست در سالن جلسات استانداری برگزار شد، بر لزوم تعامل نزدیک بین سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) برای حل مشکلات زیست محیطی تالاب هورالعظیم تاکید و اظهار کرد: یکسری سوءتفاهم​ها موجب بروز مسایلی شده بود که امروز در نشست رو در رو بین مسوولان مربوطه، مشکلات رفع و تصمیمات خوبی برای حل این مشکلات زیست​محیطی هورالعظیم اتخاذ شد. هر نهاد اعم از نفت و حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه​های مسئول، عزم خود را برای حل مشکلات زیست محیطی با رعایت مصالح و منافع ملی جزم کردند.

وی افزود: باید نگرانی​های نفت را برطرف کنیم اما در عین حال کار نباید به جایی برسد که با تخریب محیط زیست خیلی چیزها را از دست بدهیم.

مقتدایی، نبود تعامل و ناهماهنگی بین محیط زیست و نفت را در بروز این تعارضات موثر دانست و گفت: عدم ارتباط و تبادل اطلاعات و نیز عدم پیگیری مصوبات، امروز ما را به این مرحله رسانده است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه نظارت کارفرما (نفت) باید در منطقه، به صورت کامل اتقاق بیفتد، تاکید کرد: خرد جمعی این نشست​ها ماهیانه باید ادامه یابد که کمک خواهد کرد تا تامین منافع ملی اتقاق بیفتد.

وی با تاکید بر لزوم فهرست کردن موارد اختلافی و تعارض​ها جهت ارائه راهکار، خاطرنشان​کرد: لازم است این موارد به امضا طرفین برسد و زمان مشخصی نیز برای انجام تعهدات لحاظ شود. اصل ضرر را همه پذیرفته​ایم، حال باید دنبال این بود که ضرر کمتری داشته باشیم.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد، ظرف یک ماه آینده جلسه دوم مشترک برپا خواهد شد تا بتوان به توافقاتی رسید و کار را به نحو احسن به پیش برد.

به گزارش ایسنا، در این نشست عبدالرضا حاجی حسین​نژاد، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و جمعی از مدیران این شرکت و نماینده وزارت نفت حضور داشتند.

منبع: ایسنا

https://zistonline.com/vdccimqe.2bqx48laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما