تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۹
کد مطلب : 60784
معاون امور تالاب‌های سازمان محیط زیست با تشریح آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: علاوه بر افزایش بارش‌ها، رهاسازی آب و کنترل چاههای غیرمجاز ازاقداماتی بود که پسروی در دریاچه را مهار کرد.
آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
به گزارش زیست آنلاین مسعود باقرزاده کریمی افزود: درحال حاضر ارتفاع آب دریاچه ارومیه معادل۷۰ . ۱۲۷۰ متر از سطح دریاست در حالی که ۶۰ سانتی متر نسبت به پایین‌ترین سطح این دریاچه که در شهریور۹۳ تجربه کرده، بالاتر آمده است.

وی با تاکید بر این که تراز سطح آب دریاچه ارومیه در حال حاضر نسبت به دوره مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته است، افزود: این موضوع نشان می‌دهد که تغییر رویکرد دولت و به خصوص وزارت نیرو و اقداماتی که در خصوص رهاسازی آب به دریاچه ارومیه انجام شده است از پسروی جلوگیری شد.

معاون امور تالاب‌های سازمان محیط زیست از رها سازی ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب طی سال گذشته به دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: علاوه بر آن برنامه‌های خوبی برای کنترل چاههای غیرمجاز و حجمی کردن برداشت از چاهها نیز انجام شده است که اثرات آن را در سال های بعد باید دید.

باقرزاده کریمی با اشاره به افزایش۶۰ سانتی‌متری سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به کمترین سطح آن، گفت: بارش‌های بهاره سال جاری حجم آب موجود در دریاچه ارومیه را به ۱۳ میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعب رسانده است . این درحالی است که حجم آب موجود در این دریاچه در زمان مشابه سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۱۶ میلیون مترمکعب بوده است. بنابراین افزایش میزان بارش ها که در سطح منطقه اتفاق افتاده باعث مهار کاهش سطح دریاچه شد.

منبع: ایسنا

https://zistonline.com/vdceef8p.jh87vi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما