تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب : 60788
کارشناسان محیط زیست می‌گویند: کشاورزی ارگانیک مانند پناهگاهی برای گیاهان وحشی و عامل متوازن‌کننده فقدان تنوع‌زیستی در مزارع عادی عمل می‌کند.
تاثیر کشاورزی ارگانیک بر تنوع‌زیستی
به گزارش زیست آنلاین کارشناسان معتقدند زمین‌های اطراف مزارع ارگانیک از انواع بیشتری گیاهان وحشی برخوردارند و فواید قابل ملاحظه‌ای برای حیات وحش دارند. این مطالعه عامل شروع بحث‌ها در مورد فواید زیست‌محیطی کشاورزی ارگانیک خواهد بود.

بررسی‌ها حاکیست اگرچه کشاورزی ارگانیک محصول و بازده کمتری نسبت به روش‌های مرسوم کشاورزی دارد اما حیات وحش و طبیعت بیشتری را در خود جای می‌دهد. کارشناسان فرانسوی در این مطالعات دریافتند که کشاورزی ارگانیک به تنوع بیشتر علف‌ها در مناطق زراعی منجر می‌شود. وجود گیاهان وحشی برای پرندگان، زنبورها و دیگر گونه‌های زمین‌های زارعی حائز اهمیت است.

کشاورزی ارگانیک در حفظ این گونه‌ها نقش دارد و همچنین ترکیبی از کشاورزی ارگانیک و غیرارگانیک در یک منطقه می‌تواند به حفظ این تنوع زیستی کمک کند. زمین‌های زراعی زیستگاه‌های ضروری برای بسیاری از حیوانات به حساب می‌آیند اما گسترش بی‌رویه و کنترل‌نشده کشاورزی به نابودی تنوع زیستی منجر شده است.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، طرفداران کشاورزی ارگانیک معتقدند این روش می‌تواند تعادلی بین تامین نیازهای امنیت غذایی و فراهم ساختن زیستگاه برای پرندگان، زنبورها و دیگر گونه‌های حیات وحش ایجاد کند.

منبع: ایسنا

https://zistonline.com/vdcivyaq.t1auv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما