تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۲
کد مطلب : 60793
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس اولین همایش بین المللی بیوتکنولوژی ایران گفت: اکنون ایران به دانش سوخت زیستی دست پیدا کرده است و این دانش سهم مهمی از تجارت و صنعت را رقم می زند.
ایران به فناوری سوخت زیستی دست یافته است
به گزارش زیست آنلاین دکتر مصطفی قانعی در حاشیه اولین همایش بین المللی بیوتکنولوژی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران افزود: اکنون ایران به دانش سوخت زیستی دست پیدا کرده است و این دانش در مرحله آزمایش است، توافقات لازم برای اجرایی کردن این امر از بخش های مرتبط گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه کشور باید به این فناوری مجهز شود بیان کرد: سوخت زیستی آثار سوء برای خودرو ندارد، اگر ما از این چرخه فناوری عقب بمانیم در ۱۰ سال آینده اجازه پرواز هوایی را نخواهیم داشت.

قانعی اضافه کرد :اکنون زیست فناوری در قالب صنایع تخمیزی در تولید اسید سیتریک و مایعات مختلف در کاربردی صنایع غذایی کشور نیز در حال انجام است و رقم بالایی در تجاری سازی دارد.

وی با اشاره به اینکه پارابیوتیک ها و رشد دام سومین ردیف تجاری سازی حوزه زیست فناوری و بیوتکنولوژی را به خود اختصاص داده افزود: استفاده از پارابیوتیک ها موجب کاهش قیمت گوشت می شود و بنابر این باید در این حوزه از زیست فناوری وارد شویم و با استفاده از باکتری ، رشد دام را فراهم کنیم .

رییس اولین همایش بین المللی بیوتکنولوژی ایران یاد آور شد : اکنون در ایران در این زمینه کارخانه ای فعال شده و به مرحله رشد دام رسیده است .

وی گفت : خوشبختانه در زمینه زیست فناوری و پزشکی توانسته ایم فعالیت های خوبی داشته باشیم به طوری که در این زمینه صادرات داشته ایم .

قانعی افزود: بیشترین ارزش افزوده و بالاترین سود داروهای &#۳۹;بیو&#۳۹; است ، در حال حاضر ۳۰ قلم از این دارو ها در کشور تولید می شود و متقاضی آن نیز در کشورهای منطقه و جهان وجود دارد .

وی گفت : چشم انداز روشنی در حوزه زیست فناوری کشور وجود دارد و تنها ضعف ما این است که بانک ها به جای ورود به عرصه های مختلف در عرصه فناوری وارد شود و فعالیت کنند.

اولین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران از امروز- یکشنبه- به مدت سه روز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

منبع: ایرنا

https://zistonline.com/vdcexf8p.jh87oi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما