تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب : 61098
شرکت بریتیش پترولیوم با پرداخت ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار خسارت با شاکیان پرونده نشت نفتی این شرکت در خلیج مکزیک در سال ۲۰۱۰ به توافق می‌رسد.
بالاترین خسارت تاریخ نفت به محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین به نقل از روزنامه یو اس آ تودی، دولت فدرال آمریکا و ایالت‌های ساحلی خلیج مکزیک یک توافق بی سابقه ۱۸.۷ میلیارد دلاری را با شرکت بریتیش پترولیوم درباره حل و فصل پرونده نشت نفتی در سال ۲۰۱۰ به توافق رسیدند که بزرگترین حل و فصل یک پرونده زیست محیطی تا به امروز به حساب می‌آید.

 بریتیش پترولیوم در آوریل ۲۰۱۰ در حال اجاره دادن دکل حفاری عمیق در خلیج مکزیک بود که ناگهان منفجر و در آبهای لویی‌زیانا غرق شد. این حادثه به کشته شدن ۱۱ کارگر و نشت ۲۰۰ میلیون گالن نفت به دریا منجر شد. این خسارت شامل پرداخت ۵.۵ میلیارد دلار جریمه نقض قانون آبهای پاک و ۸.۱ میلیارد دلار بابت آسیب به منابع طبیعی است که به ایالت‌های خلیج مکزیک کمک می‌کند آسیبهای ناشی از این نشت را جبران کنند. قبل از نهایی شدن این توافق قاضی دادگاه باید آن را تایید کند. دیوید اولمان رئیس سابق بخش جرایم زیست محیطی وزارت دادگستری آمریکا و استاد قوانین زیست محیطی در دانشگاه میشیگان میگوید: این خسارت بالاترین خسارتی است که تاکنون در خصوص مسائل زیست محیطی پرداخت شده است. خسارتی که توسط بریتیش پترولیوم پرداخت خواهد شد همچنین شامل پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار غرامت اقتصادی طلب شده از سوی دولت محلی و ایالتی است. اولمان گفت: این یک توافق بزرگ است که تقریبا تمام ادعاهای برجسته درباره این نشت نفتی را حل و فصل می‌کند. این پیام کاملا روشن است. شرکت‌ها باید روی حفاظت از محیط زیست نسبت به آنچه که بریتیش پترولیم قبل از نشت نفتی سال ۲۰۱۰ انجام داد، بیشتر تاکید کنند. بریتیش پترولیوم اعلام کرده بود که هزینه های مربوط به نشت نفتی حتی بدون محاسبه جریمه قانون آبهای پاک احتمالا از ۴۲ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. مشخص نیست که این شرکت تحت توافق سال ۲۰۱۲ به اشخاص و مشاغل منطقه که به دلیل نشت نفتی طلب خسارت دارند در نهایت چه مبلغی پرداخت خواهد کرد. لینچ گفت: این توافق به جبران خسارات وارد شده به اقتصاد خلیج، ماهیگیری، تالابها و حیات وحش کمک خواهد کرد و مزایای پایداری برای نسل‌های آتی در منطقه خلیج مکزیک خواهد داشت. در سال ۲۰۱۲ بریتیش پترولیوم با وکلای شاکیان درباره خسارات اقتصادی وارد شده به منطقه در پی نشت به توافق رسید. این شرکت در گزارش درآمدهای خود در سه ماهه اول ۲۰۱۵ این خسارت را دستکم ۱۰.۳ میلیارد دلار تخمین زد اما تاکید کرد که این رقم با توجه به تعداد شکایات معتبر می‌تواند بیشتر باشد. https://zistonline.com/vdcdjz09.yt0fn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما