تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 61137
همزمان با گرامیداشت هفته دولت ۲ طرح زیست محیطی در شهرستان پاکدشت با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افتتاح و به بهره برداری رسید.
12 طرح زیست محیطی در استان تهران آماده بهره برداری در هفته دولت است
به گزارش زیست آنلاین به نقل ازایسنا، محمد هادی حیدرزاده در حاشیه افتتاح سیستم فیلتراسیون یکی از واحد های ذوب فلزات شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت در جمع خبرنگاران گفت:این مجموعه قبلا طی پایشهای زیست محیطی با صدور اخطار و نهایتا پلمپ از سوی محیط زیست شهرستان روبرو شده بود.
وی ادامه داد: با پیگیریهای اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت و همکاری مجموعه مدیریتی این واحد، ظرف مدت ۳ ماه سیستم فیلتراسیون هوا در خروجی این واحد نصب گردید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه نصب و راه اندازی این سیستم تا حد زیادی مشکل مربوط به آلایندگی هوا را در این واحد کاهش داده است، افزود: این واحد با نصب سیستم فیلتراسیون توجیه اقتصادی مناسبی را برای خود به همراه آورده است، چراکه با انجام این تعهدات زیست محیطی، خود مشمول جریمه عوارض آلایندگی نخواهد بود و از این منظر به میزان ۳ برابر هزینه های انجام شده، نصب سیستم سالانه صرفه اقتصادی برای مجموعه به همراه خواهد داشت.
در ادامه سیستم تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و بهداشتی شرکت فراورده های گوشتی ترنگ در شهرستان پاکدشت با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افتتاح شد.
حیدر زاده با بیان اینکه جمعا حدود ۴۵۰۰ میلیون ریال هزینه افتتاح این ۲ طرح زیست محیطی در شهرستان پاکدشت شده است، تصریح کرد: توصیه ها و نسخه های همکاران ما برای صنایع شهرستان در حوزه محیط زیست ، علاوه بر اجرای مسئولیت های اجتماعی ، باعث صرفه اقتصادی و حفظ و بهبود شرایط زیست محیطی می باشد.
وی گفت: درهفته دولت ۱۲ طرح زیست محیطی در حوزه پساب و هوا در سطح استان تهران آماده افتتاح و بهره برداری است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص اهمیت نصب سیستم تصفیه فاضلاب صنایع افزود: این موضوع از ۲ منظر قابل توجه است که یکی جلوگیری و کنترل آلودگی آب و دیگری موضوع بازچرخانی آب و صرفه جویی آن با توجه به موضوع کم آبی و بحران آب است.
بر اساس گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)، محمد هادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران صبح فردا به منظور افتتاح یک طرح زیست محیطی دیگر به شهرستان اسلامشهر سفر خواهد کرد.

https://zistonline.com/vdchqzn-.23nzxdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما