تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۰۱
کد مطلب : 61199
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کشور با اشاره به اینکه دولت باید بازار گردشگری خارجی را توسعه دهد، زیرا مردم الان نمی‌توانند به ترکیه بروند، گفت: گردشگر واقعی نیز کسی است که برای کشور ایجاد اشتغال و خلق ثروت کند.
گردشگر واقعی باید اشتغال و خلق ثروت کند / "شوفرها" گردشگر نیستند
به گزارش زیست آنلاین،  محمدحسن کرمانی در حاشیه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره وضعیت ورود گردشگران پس از برجام اظهار داشت: دولت باید یک روش جامع و دقیق ورود گردشگران خارجی به کشور را تهیه کند و اینکه هر کسی به ایران می‌آید به او بگویند گردشگر درست نیست که اگر این طور باشد راننده‌ها نیز که به ایران می‌آیند باید گردشگر حساب کرد، در حالی که ترکیه آمار تک‌تک گردشگران خود را شفاف دارد.

وی با به نقد کشیدن آمار ورود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر به ایران توضیح داد: این آماری که نیروی انتظامی به سازمان میراث فرهنگی برای ورود گردشگر ارائه می‌دهد نباید مبنا باشد زیرا گردشگر به کسی می‌گوییم که در ایران پول خرج کند و باعث اشتغال و خلق ثروت شود وگرنه مهمان‌هایی که خودمان به ایران می‌آوریم، هزینه آنها را در سمینارها می‌دهیم که گردشگر حساب نمی‌شوند و این در حالی است که معاون گردشگری کشور در نشستی که در وزارت امور خارجه داشتند اعلام کردند که براساس شاخص‌هایی که بنده می‌گویم شاید ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی با این مبنا به ایران سفر کرده باشند.

کرمانی ادامه داد: ما هنوز در بحث نرخ‌گذاری هتل‌ها تکلیف‌مان معلوم نیست و نمی‌دانیم نرخ تورهای ورودی برای ۲۰۱۷ به چه صورت است. تمام این موارد را از معاونت گردشگری کشور مطالبه داریم. ولی متاسفانه آنها همیشه با ما دعوا دارند و اگر ما نیز دعوایی می‌کنیم بر سر منافع ملی است و گرنه ما نه دنبال انتخابات هستیم و نه چیز دیگر، ما کاسب هستیم و باید هزینه‌های خودمان را دربیاوریم و خرج پرسنل خود را بدهیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کشور تصریح کرد: دولت باید بیاید و پاسخ دهد که چقدر برای تورهای ورودی هزینه کرده است و اگر معاونت گردشگری اعلام کند که پول ندارد مگر ارباب مفتی امکان دارد بنابراین باید اعلام کنند چقدر در نمایشگاه‌های خارجی هزینه می‌کنند در حالی که این سوال مطرح است که همین نمایشگاه‌های خودشان را به آدم‌هایی واگذار می‌کنند که صلاحیت آنان مشخص نیست.

وی اظهار داشت: ما هنوز دعوا داریم که هتل بسازیم یا نسازیم و متاسفانه در کشور ما اصلا آمار درست نداریم و کشکی است.

کرمانی با بیان اینکه در کشور ۴ هزار آژانس فعال هستند که هر کدام به طور میانگین ۱۰ نفر پرسنل داشته باشند، می‌شود ۴۰ هزار نفر که با خانواده آنها به آمار ۲۰۰ هزار نفری می‌رسیم بنابراین نباید مدیران دولتی با زندگی این افراد بازی کنند و باید روسای سازمان‌هایی مانند میراث فرهنگی با قانون بازی کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی رخدادها پس از برجام توضیح داد: پس از برجام هزاران اتفاق افتاد و عده‌ای براساس سیاست‌های خارجی و بر مبنای منافع عمل کردند ولی اگر در حوزه گردشگری اتفاقی افتاده است بیایند توضیح دهند، مثلا اگر ما در حوزه الکترونیکی کردن پاسپورت یا برداشتن روادید برخی کشورها اقدامی شده است، این دقیقا وظیفه سازمان میراث فرهنگی است ولی امروز که مردم به ترکیه کمتر سفر می‌کنند و یا گردشگری در سوریه، مصر، تونس، الجزایر و مراکش دیگر وجود ندارد و ما بدون رقیب شدیم چه کردیم  می‌توانیم شب‌ها برویم جلوی هتل‌ها از چراغ خاموش‌ اتاق‌های آنها متوجه شویم که چقدر گردشگر به ایران می‌آید یا نمی‌آید.

وی با تاکید مجدد بر اینکه باید آمار دقیق ورود گردشگران واقعی در کشور جدا شود، عنوان کرد: گردشگر واقعی یعنی کسی که باعث اشتغال و خلق ثروت شود و گرنه همین راننده کامیون‌ها که در مسیر کشور ما تردد می‌کنند نیز گردشگر می‌توان حساب کرد بنابراین نیاز به آمار جامع گردشگری داریم و  دولت باید نقش خود را در تورگردی دقیقا تعریف کند.

کرمانی همچنین به مسئله گردشگران روسی گریزی زد و گفت: بسیار درباره ورود گردشگران روسی در رسانه‌ها شلوغ کردند در حالی که درخواست می‌کنم چند گردشگر روسی به ما نشان بدهند و بنده در یکی از جلسات با صراحت عنوان کردم با وجود تمام انتقاداتی که به اردوغان دارم ولی همین فرد وقتی مشاهده کرد توریست‌های روسی به ترکیه نمی‌آیند غرور خود را زیر پا گذاشت و رفت از پوتین عذرخواهی کرد و کلی هم حرف شنید.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی کشور با بیان اینکه دولت وظیفه توسعه بازار گردشگری را دارد، گفت: ایرانی‌ها که نمی‌توانند همیشه به ترکیه سفر کنند، حال که سفر به ترکیه با توجه به شرایط این کشور دچار مشکل شده است مردم به کجا سفر کنند و این وظیفه دولت است که بازار گردشگری را توسعه دهند. ما نیز اگر دعوایی می‌کنیم بر سر منافع ملی است و گرنه ما که دنبال صندلی‌های دولتی نیستیم زیرا اصلا ماندگار نیست و متاسفانه مدیران دولت‌ها با حوزه‌های مرتبط خود آشنا نیستند و در این مواقع با ایجاد تشکل‌هایی که آدم‌های خودشان است، تشکل‌های خصوصی و مستقل را کنار زنم در حالی که دولت ارباب مردم نیست، بلکه حقوق‌بگیر و کارگزار مردم است ولی متاسفانه همه ما دولت‌زده و برعکس نوکر دولت شدیم، در حالی که دولت حق ندارد به مردم دیکته بگوید.

https://zistonline.com/vdcf1ydv.w6dy1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما