کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دقایقی با موسس و مدیر عامل مجموعه فروشگاه‌های سبوس

از تحصیل دررشته سینما تا راه‌اندازی اولین و بزرگترین فروشگاه‌های محصولات غذایی ارگانیک

4 دی 1395 ساعت 12:42

حدود ۱۰ سال از فعالیت گروه سبوس می‌گذرد، فروشگاهی که کار خود را با راه‌اندازی نخستین نمایشگاه محصولات ارگانیک کشور درسال ۸۶ آغاز کرده و امروز توانسته کسب و کار خود را درداخل و خارج کشور با موفقیت و شعار دسترسی آسان همه به غذای سالم گسترش دهد.


حسن محمدی، موسس و مدیر عامل مجموعه فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات سالم و ارگانیک درگفت‌وگو با سایت زیست آنلاین توضیح می‌دهد: بنده دانش‌آموخته رشته سینما هستم و درجریان تهیه فیلم‌های محیط زیست با مبحث تغذیه آشنا شدم. سال ۸۶ اولین نمایشگاه محصولات غذایی ارگانیک را برگزار کردیم که استقبال ازآن دغدغه بنده و همکارانم برای گسترش و انجام کار جدی دراین زمینه شد به طوری که تا امروز بیش از ۲۰ همایش کشوری، ۲۵۰۰ کارگاه آموزشی و سه نمایشگاه محصولات غذایی سالم را برگزار کرده‌ایم.


محمدی درباره چشم‌انداز فعالیت گروه سبوس می‌گوید: تمام انسان‌ها خصوصا کودکان نیازمند مواد غذایی سالم هستیم و ما به دنبال تامین این نیاز هستیم تا همه بتوانند به راحتی به مواد غذایی سالم و ارگانیک دسترسی یابند. این چشم‌انداز ما دربازه زمانی سه ساله است و درنهایت چشم‌انداز بلند مدت متصور برای ما عرضه محصولات سالم و ارگانیک خود در تمام کشورهای دنیاست.


موسس و مدیرعامل مجموعه فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات سالم و ارگانیک درباره چالش‌ها، موانع و فرصت‌های کسب و کار خود توضیح می‌دهد: مهم‌ترین چالش ما به بحث مجوزها مربوط می‌شود. تولیدکننده محصولات ارگانیک تولید محدودی دارد و قادر به دریافت آسان مجوز یا راه‌اندازی کارخانه و ارائه بسته‌بندی باکیفیت نیست که این امر از معضلات ما درعرضه محصولات ارگانیک است که با تولیدکننده‌های خرد مواجه هستیم و باید به دنبال راهکاری اساسی برای رفع این مشکلات بود.


وی همچنین بر لزوم اختصاص کمک های مالی بانک‌ها و حمایت‌های جدی از تولیدکنندگان محصولات ارگانیک تاکید می‌کند و با تاکید بر اینکه سبوس به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین عرضه‌کننده محصولات غذایی ارگانیک همکارانی دارد ولی هنوز بی‌رقیب است، می گوید: ما راهی ده ساله را پشت سرگذاشته‌ایم و کسی که بخواهد رقیب جدی ما باشد باید این روند طی شده را پشت سربگذارد.
محمدی تاکید می‌کند: درعین حال چشم‌انداز ما دسترسی آسان همه به محصولات غذایی ارگانیک است چه توسط ما و چه دیگران.
موسس و مدیرعامل مجموعه فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات سالم و ارگانیک با تاکید بر اینکه خوشبختانه پتانسیل و فرهنگ استفاده از محصولات غذایی سالم درکشور ما وجود دارد، می‌گوید: درعین حال با مسئله چگونگی ایجاد ارتباط میان جامعه و ایجاد حس ضرورت به استفاده از محصولات ارگانیک مواجهیم. ضمن اینکه بسیاری از افراد علاقه‌مند به استفاده از محصولات غذایی سالم و ارگانیک هستند ولی توان اقتصادی کافی ندارند.
وی درباره نحوه برندسازی سبوس می‌افزاید: تبلیغات ما سینه به سینه است و مخاطبان ما از طریق دیگران با محصولات سبوس آشنا می‌شوند. به جرات می‌توان گفت اگر سبوس ده ساله شده و توانسته ده شعبه دایر کند نه به دلیل حمایت‌های دولتی و تبلیغات و بسته‌بندی شیک و جذاب محصولاتش بوده بلکه عامل اصلی این موفقیت حمایت و اعتماد مردم بوده است که باعث شده ما بتوانیم تولیدکنندگان زیادی را به خدمت بگیریم.
محمدی می‌گوید: هدف اصلی سبوس ترویج فرهنگ استفاده از تغذیه سالم و سلامت‌محور نه فقط ارگانیک است. پس هرمحصولی که دراختیار ما قرار می گیرد باید برای سلامتی انسان مفید باشد و اگر تولیدکننده‌ای شکر سفید ارگانیک ارائه کند بین شکر سفید ارگانیک بد و شکر سفید غیر ارگانیک بدتر ترجیح می‌دهیم که بد را انتخاب کنیم. درعین حال معتقدیم که تغذیه درسلامت انسان‌ها نقش دارد و این حق همه است که ازمواد غذایی استفاده کنند که مضر و مسموم نباشد.
وی اذعان می‌کند: هنوز تعداد محصولات ارگانیک درکشور ما محدود است ولی می‌توانیم طیفی از این محصولات را داشته باشیم.


کد مطلب: 61240

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/61240/تحصیل-دررشته-سینما-راه-اندازی-اولین-بزرگترین-فروشگاه-های-محصولات-غذایی-ارگانیک

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com