کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلید دستیابی به اقتصاد سبز ایجاد مشاغل سبز است

25 اسفند 1395 ساعت 2:15

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر این موضوع که هنر اقتصاد سبز، دستیابی به رشد اقتصادی توام با حفظ محیط زیست است، تصریح کرد: اگر کلید رسیدن به توسعه پایدار را اقتصاد سبز بدانیم، کلید رسیدن به اقتصاد سبز نیز مشاغل سبز است.


به گزارش زیست آنلاین ، زهرا جواهریان مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری زنان و محیط زیست که صبح امروز در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: زنان نیمی از پیکره هر جامعه ای هستند و بنابراین اگر جامعه ای بخواهد به توسعه پایدار دست پیدا کند باید از ظرفیت و پتانسیل زنان بهره گیرد.

 وی با بیان اینکه هدف گذاری جهانی برای دستیابی به اهداف ۱۷ توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰ دارای دو ویژگی شاخص فراگیر بودن و سنجش کشورها با شرایط و اقدام های خودشان است، گفت: اهداف توسعه پایدار جایگزین اهداف توسعه هزاره شد که برای فاصله سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ تعریف شده بود.
 جواهریان در  ادامه افزود: سنجش میزان دستیابی کشورها به اهداف توسعه پایدار سالانه و تنها بر اساس عملکرد خودشان است و این سنجش در قیاس با سایر کشورها صورت نمی پذیرد.

وی با بیان اینکه امروزه اثبات شده است که زنان گرایش بیشتری به طبیعت و محیط زیست دارند و به نوعی با آن مانوس تر هستند، اظهار کرد: به همین دلیل زنان نقش پررنگ تری در حفاظت از محیط زیست و طبیعت دارند و در نتیجه در صورت افزایش دانش و ارتقاء فرهنگ آن ها در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار، نقش پر رنگ تری نیز در توسعه پایدار و اقتصاد سبز ایفا خواهند کرد.

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست ضمن یادآوری این موضوع که اهداف توسعه پایدار در ۱۷ هدف کلان، ۱۶۹ هدف خرد و ۲۳۰ شاخص تعریف شده است، خاطرنشان کرد: اگرچه هدف پنجم با ۹ هدف خرد و ۱۲ شاخص، اختصاصی به موضوع برابری جنسیتی و زنان پرداخته است اما در سایر اهداف نیز این موضوع به دلیل اهمیت ذاتی، نقش و جایگاهی خاص دارد.

وی اقتصاد سبز را یکی دیگر از موضوعات مهم و مرتبط با اهداف توسعه پایدار دانست و افزود: اقتصاد سبز در تعریف ساده به معنای برخورداری از رشد اقتصادی، عدالت اجتماعی و محیط زیست سالم توام با هم است.

به گفته جواهریان، امروزه نگاه جهانی به محیط زیست، نگاه به سرمایه ای است که در عین حفظ و حراست آن باید از آن بهره برداری پایدار در جهت توسعه و رشد اقتصادی کشورها داشت.

 

 


کد مطلب: 61739

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/61739/کلید-دستیابی-اقتصاد-سبز-ایجاد-مشاغل

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com