کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابتکار:

حق رای یک سرمایه است

6 ارديبهشت 1396 ساعت 2:30

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: حق رای یک سرمایه ای است که هر ایرانی با استفاده از آن می‌تواند بر سرنوشت خودش حاکم باشد.


معصومه ابتکار در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، اظهار کرد: ضرورت مشارکت مردم بر همگان مشخص است. هر کسی که در سرنوشت خودش مشارکت نکند و برای روی کار آمدن اهل تدبیر و فضل تلاش نکند، باید بداند که حتما افرادی خلاف تفکرات آنها سرنوشت کشور را به دست می گیرند.

وی ادامه داد: بین اینکه فرد خودش سرنوشتش را مشخص کند و یا اینکه افرادی بدون رای و نظر او بر سر کار بیایند تفاوت زیادی وجود دارد. می دانیم که آن همه فداکاری، ایثار و خون شهدا برای این بوده که ایران روزی سرنوشتش به دست مردمش تعیین شود. استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که شعارش را می دهیم با حضور مردم در پای صندوق های رای پابرجا خواهد ماند.

ابتکار خاطرنشان کرد: حق رای یعنی اینکه من بر سرنوشت خودم حاکم هستم. مردم در سال های اخیر به عینه دیده اند که رای شان چگونه بر سرنوشت شان حاکمیت کرده است.

وی افزود: هر کسی که آینده ایران برایش اهمیت دارد باید پای صندوق های رای حضور پیدا کند. حضور پرقوت و پررنگ مردم در روز انتخابات نشان داده که چگونه روندهای اشتباه پیشین تصحیح می شود. یک بار در سال ۷۶ و دیگر در سال ۹۲ تاثیر رای مردم به خوبی مشخص شده است.

ابتکار در ادامه گفت: توصیه من این است که هر ایرانی از حق خودش که یکی از سرمایه های اصلی زندگی اش است استفاده کرده و در انتخابات حضور پیدا کند. همانطور که اگر اندوخته ای داریم تلاش می کنیم تا حفظش کنیم حق رای هم یک سرمایه و اندوخته ای است که آینده را می سازد.

رییس سازمان محیط زیست اظهار کرد: نباید حق تعیین سرنوشت خود را به بهای اندک عدم مشارکت از دست بدهیم، بنابراین باید حتما با قدرت تشخیصی که خرد جمعی دارد در انتخابات شرکت کرده و سرنوشت خودمان را چه رای اولی باشیم و چه سالمند باشیم باید خودمان تعیین کنیم.

 

منبع: ایسنا


کد مطلب: 62136

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/62136/حق-رای-یک-سرمایه

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com