کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آبیاری مزارع تهران با فاضلاب

6 تير 1396 ساعت 11:08

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: آبیاری مزارع با فاضلاب با سلامت مردم در ارتباط بوده و نباید نسبت به تعیین تکلیف این موضوع تعلل کرد.


طیبه سیاوشی شاه عنایتی با بیان اینکه موضوع آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب مساله جدیدی نیست و مدت ها است مطرح شده است، گفت: هر چند این موضوع به مدت ۱۰ سال است مطرح شده  و از سویی مبحث پیچیده ای نیست و به راحتی مدیریت می شود اما متاسفانه همچنان بلاتکلیف مانده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این موضوع در فصل گرما بیشتر در کانون توجه مسئولان قرار می گیرد اما احساس می شود اراده ای برای مدیریت آن وجود ندارد زیرا بعد از گذشت چندین سال همچنان از این موضوع سخن گفته می شود بدون اینکه مدیریت شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب هنوز تعیین تکلیف نشده و شهروندان همچنان از صحت و سقم آن بی اطلاع هستند، تصریح کرد: نیاز است نظارت ها بر مزارع جنوب تهران تشدید شود و به نحوی آب سالم در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا از فاضلاب برای آبیاری مزارع استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه آبیاری مزارع با فاضلاب با سلامت مردم در ارتباط بوده و نباید نسبت به تعیین تکلیف این موضوع تعلل کرد، افزود: با توجه به شیوع برخی بیماری ها در فصل گرما انتظار می رود وزارت بهداشت، وزارت نیرو، وزارت کشور، شهرداری، شورای شهر وزارت جهاد کشاورزی با ورود به این موضوع صحت و سقم آن را بررسی و اطلاع رسانی کنند؛ البته شهرداری و شورای شهر در این رابطه وظیفه سنگین تری دارند.

سیاوشی با بیان اینکه طرح موضوع آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب از سوی برخی مسئولان مقطعی است، تصریح کرد: تاکنون این موضوع به صورت دائمی در کانون توجه قرار گرفته و تنها در مقطعی از سال و بیشتر با شروع فصل گرما از آن سخن گفته می شود و حتی مشخص نیست شورای شهر به بررسی این موضوع پرداخته یا نه.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، یادآور شد: می طلبد نمایندگان تهران که عضو کمیسیون بهداشت هستند به موضوع آبیاری مزارع تهران با فاضلاب ورود و این موضوع را از طریق دستگاه های متولی پیگیری کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران افزود: بهتر است صحت و سقم این موضوع از سوی دستگاه های متولی بررسی شود و چنانچه صحت داشته باشد دستگاه های قضایی باید به این موضوع ورود و با متخلفان به صورت جدی و قاطع برخورد کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 63030

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/63030/آبیاری-مزارع-تهران-فاضلاب

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com