کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای پروژه تولید برق از انرژی‌های پاک در بشرویه

28 مرداد 1396 ساعت 10:20

معاون فرماندار شهرستان بشرویه از اجرای پروژه تولید برق از انرژی‌های پاک به عنوان پایلوت استانی در شهرستان بشرویه خبر داد.


 علی شفیعی در نشست اعضا و روسای ادارات شهرستان بشرویه با مدیر عامل یک شرکت در خصوص انرژی‌های نوین اظهارکرد: تمامی دستگاههای وابسته به این امر و بعضا مشارکت کننده وظیفه دارند تمامی امور به راه اندازی هر چه سریعتر فاز اول این مجتمع را انجام دهند.

وی همچنین گفت: با توجه به خشکسالی‌ها پیاپی و کم شدن محصولات کشاورزی و در مقابل کم شدن آب حیات در بشرویه را با مشکل روبرو کرده است که مشکلات نبود اشتغال و بعضا مهاجرت را داریم.

وی عنوان کرد: با راه اندازی این مجتمع امید است تا در بحث‌های مختلف و تولید انرژی کمکی هم در بخش‌های صنعت، کشاورزی و اشتغال بشود.

شفیعی افزود:تولید برق از صفحه‌های خورشیدی و انرژی‌های نوین یک لازمه است که در دولت و برنامه برای کلیه ادارات جهت اخذ و راه اندازی شبکه برق داخلی از طریق پنل خورشیدی الزاماتی لحاظ شده است.

وی عنوان کرد: شهرستان بشرویه با دارا بودن شرایط جوی و تابش مستقیم نور خورشید منطقه‌ای مناسب برای تولید برق از انرژی‌های پاک است.

مدیر عامل این شرکت در این نشست گفت: با توجه به تمام شدن منابع فیزیکی و هدر رفت آن‌ها و بخصوص در راستای حفظ محیط زیست، کار تولید برق از انرژی‌های پاک و نوین در کشور ما آغاز شده است که با همکاری شرکت‌های آلمانی و بلغارستانی تا کنون این پروژه در مناطق مختلف کشور عملیاتی شده است.

رمضان نژاد افزود: مفتخریم تا با جذب انرژی‌های پاک از قبیل: انرژی تابش خورشید، باد و انرژی‌های نوین، تولید برق را در سطح کشور ارتقاو بعضا صادر هم داشته باشیم.

وی گفت:تولید برق از انرژی‌های طبیعی بسیار به ما و اقتصاد هر منطقه کمک شایان توجهی خواهد داشت و علاوه بر این موضوع منبع درآمدی برای سرمایه گزاران و مردم منطقه و بخصوص اشتغال زایی را در بر خواهد داشت.

رمضان نژاد گفت: در نظر داریم تا برنامه تولید ۵۰ مگابایت برق در شهرستان بشرویه را به مرحله عمل برسانیم چرا که وجود منطقه کویری و آفتاب در ساعات روز کمکی شایان توجهی به تولید برق خواهد داشت.

وی گفت :در فاز یک این پروژه یک مگابایت تولید برق را خواهیم داشت که سرمایه‌ای بالغ   بر۲ . ۱ میلیارد یورو و اشتغالزایی ۴۰ نفر انجام خواهد شد.

 

منبع: برق نیوز

 


کد مطلب: 63760

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/63760/اجرای-پروژه-تولید-برق-انرژی-های-پاک-بشرویه

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com