تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : 64720
زیست آنلاین، سیستم های تصفیه پساب انگلستان با آزاد سازی میلیون ها ذرات پلاستیکی در آب های اطراف انگلستان، در آلودگی اقیانوسها به پلاستیک نقش دارند.
سیستم های تصفیه پساب انگلستان میلیون ها ذره پلاستیکی در دریا رها می کنند
به گزارش زیست آنلاین ،طبق یک گزارش بیش از ۱۰ تأسیسات تصفیه خانه در انگلستان جهت فیلتر کردن آلودگی های شیمیایی و آلی از پساب، از ذرات پلاستیکی ریزی با نام بیو بید استفاده می کنند. در این گزارش مشخص شد که تعداد زیادی از این ذرات پلاستیکی که تنها ۵/۳ میلیمتر قطر دارند از تصفیه خانه خارج شده و به محیط زیست دریا وارد می شوند.
کلر والرستین، گزارشگر این گزارش اظهار داشت که زمانی که این ذرات پلاستیکی در آب رها شوند پیدا کردن آنها بسیار سخت بوده و حذف آن ها تقریباً غیرممکن است. با این حال، این ذرات اثرات زیانباری بر اکوسیستم دریا وارد می کنند.
وی افزود:" در حال حاضر ما در حال یادگیری بیشتر در زمینه آلودگی ذرات پلاستیکی هستیم که در نتیجه شستشوی لباس ها و همچنین ذرات پلاستیکی مواد آرایشی بهداشتی ایجاد می شود. امروز نیز متوجه شدیم که ذرات پلاستیکی مورد استفاده در تصفیه خانه ها نیز به این مشکل افزوده شده اند."
بیوبیدها در آخرین مرحله تصفیه فاضلاب، یعنی زمانی که فاضلاب به طور مستقیم وارد بدنه های آبی خواهند شد، مورد استفاده قرار می گیرند و در حال حاضر هیچ مکانیسمی جهت به دام انداختن بیوبیدهای آزاد شده در تصفیه خانه ها وجود ندارد.
باور بر این است که بیوبیدها نیز به طور بسیار قابل توجهی وارد بدنه های آبی می شوند و در نتیجه در حال حاضر به دنبال مکانیسمی هستیم تا در تصفیه خانه ها جهت به دام انداختن این ذرات مورد استفاده قرار گیرد.
منبع: theguardian

https://zistonline.com/vdciuyaq.t1a5r2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما