کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساخت نیروگاه خورشیدی ۶۰ مگاواتی در تویسرکان

22 مهر 1396 ساعت 9:16

مدیر توزیع برق تویسرکان گفت: به زودی ساخت نیروگاه خورشیدی ۶۰ مگاواتی این شهرستان با ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی مشخص می‌شود.


به گزارش زیست آنلاین، رضا جلیلوند گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده، تا هشت روز آینده سرمایه گذاران چینی برای ساخت نیروگاه خورشیدی ۶۰ مگا واتی به تویسرکان سفر می‌کنند و پس از بررسی‌های فنی، تکلیف ساخت این نیروگاه مشخص و نهایی می‌شود.

وی اظهار کرد: زمین موردنیاز این نیروگاه برای ساخت این نیروگاه ۸۵ هکتار است که توسط فرمانداری تویسرکان و در شرکت شهرک‌های صنعتی بعد از روستای باقرآباد در اختیار سرمایه گذار قرار داده شده است.

مدیر توزیع برق تویسرکان افزود: سرمایه گذار چینی هم با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت نیروگاه پیش قدم شده و البته این سرمایه گذاری توسط یک شرکت واسط ایرانی به نام شرکت گروه صنعتی کاوه انجام می‌شود.

جلیلوند تصریح کرد: با ساخت این نیروگاه، سرمایه گذار چینی تا زمانی که اصل پول آورده سودش را به دست آورد یعنی درحدود پنج سال صاحب نیروگاه است و از فروش انرژی به هزینه کردهای خود دست می‌یابد و پس از آن نیروگاه در اختیار شرکت ایرانی قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: تویسرکان از ظریفت‌های لازم برای احداث این نیروگاه برخوردار است، اما با این وجود نظر و بررسی‌های نهایی هم باید از سوی شرکت چینی ارائه و انجام شود.

 

 


کد مطلب: 64769

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/64769/ساخت-نیروگاه-خورشیدی-۶۰-مگاواتی-تویسرکان

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com