تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۵۳
کد مطلب : 64792
مدیر عامل ژیان : لزوم بکارگیری ابزارهای جدید در تامین مالی پروژه های آب وفاضلاب

تصفیه خانه شمال کیش با دو هدف کلیدی عملیاتی شد

زیست آنلاین : مدیرعامل شرکت ژیان با اشاره به لزوم بکارگیری ابزارهای شرکت در تامین مالی برای پروژه های آب وفاضلاب گفت: گرچه کار شرکت های طراحی مهندسی و پیمانکاری سرمایه گذاری نیست ولی با توجه به نیاز مشارکت در تامین مالی همزمان با اعتبارات عمرانی دولتی و مشکلاتی که در فاینانس داخلی و خارجی در حال حاضر داریم این امکان را در اختیار کارفرمایان دولتی قرار داده‌ایم تا قراردادها در قالب مشارکت در تامین مالی صورت پذیرفته و تاخیر در اجرای پروژه‌ ها را به حداقل برسانیم.
 تصفیه خانه شمال کیش با دو هدف کلیدی عملیاتی شد
به گزارش پایگاه خبری زیست آنلاین ، مدیرعامل شرکت ژیان اظهار داشت: طرح تصفیه خانه شمال کیش به عنوان یک طرح پایلوت با دو هدف رفع مشکلات زیست محیطی و تشویق سرمایه گذارای خارجی در زمینه فن آوری های جدید و پیشرفته عملیاتی و اجرا شد.
مهنــدس رضا پيرودين با بیان این مطلب به زیست آنلاین گفت: کیش یک جزیره محدودی است که ورود و خروج آن بایستی کنترل شده باشد. با توجه به آنکه شرکت، پروژه های عمرانی متعددی در جزیره کیش داشته و دارد تمایل این بود که در حوزه محیط زیست نیز در جزیره فعال شویم تا بدین طریق کمکی به مسئله زیست محیطی جزیره شود.
وی افزود: از زمان ورود به جزیره مشکل بوی نامطبوع پساب به ویژه در زمانی که حجم توریست در جزیره زیاد می شد و همین طور سیستم های بعضا قدیمی تصفیه خانه های موجود که جوابگوی نیاز جزیره نبود سبب شد به این حوزه وارد شویم.
مدیرعامل شرکت ژیان با بیان این مطلب که به منظور بروز بودن در تکنولوژی از تکنولوژی های پیشرفته و به روز، که کشورهای اروپایی در حوزه آب و فاضلاب بکار می برند استفاده کردیم عنوان کرد: گرفتن این تکنولوژی های به روز از این شرکت ها به ویژه در زمان تحریم مقدور نبود در نتیجه به عنوان یک شرکت پیمانکاری ابتدا سعی کردیم تکنولوژی و دانش فنی طراحی را از کشور آلمان دریافت کنیم سپس تجهیزات را برای این تصفیه خانه از اتریش وارد کردیم.
وی ادامه داد: این تصفیه خانه به عنوان یک طرح پایلوت هم در راستای کمک به مسائل زیست محیطی جزیره کیش راه اندازی شد و هم به منظور تشویق دیگر سرمایه گذاران برای اجرای طرح های توسعه و مدول های بعدی آن بود چراکه این واحد به تنهایی جوابگویی نیاز جزیره نیست. همچنین امیدوار هستیم با اجرای موفق تصفیه خانه شمال کیش، این طرح موفق در سایر جزایر مثل قشم و هندورابی  نیزعملیاتی شود. چون هندورابی جزیره تازه تأسیسی است که ساخت و ساز در آن در حال رونق گرفتن است پس بهتر این است که زیرساخت های زیست محیطی، تصفیه آب و فاضلاب، جلوتر در آن دیده شود.
پیرودین در پاسخ این سوال که آیا طرح تصفیه خانه شمال کیش اولین طرح در زمینه محیط زیست است که ژیان اجرایی کرده است؟ گفت: خیر، شرکت ژیان از سال ۱۳۳۸ تاسیس شده و به ۶۰ سالگی خود نزدیک می شود و طی این مدت پروژه های زیادی در حوزه های عمرانی اجرا کرده و علاوه بر آن، تصفیه خانه های زیادی هم در حوزه آب و هم فاضلاب ساخته و حتی در حال ساخت دارد. برای مثال تصفیه خانه آب سربندر که بیش از ۱۵ سال است که در حال بهره برداری می باشد. تصفیه خانه فاضلاب شیراز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و تصفیه خانه فاضلاب کرج را نیز بصورت EPCF  در دست ساخت داریم و همینطور در چند پروژه آب و فاضلاب دیگر در مناقصات شرکت کرده و یا در حال مذاکره هستیم.
وی درمورد تکنولوژی بکار رفته در هریک از این پروژه ها اظهار داشت: بسته به نوع پساب و ورودی به تصفیه خانه تکنولوژی بکار گرفته شده در آنها متفاوت است.
وی به توانایی بخش خصوصی در تعریف چگونگی جذب در تامین مالی پروژه ها اشاره داشت و افزود: با توجه به انواع و اقسام پتانسیلی که در تامین مالی از لحاظ فاینانس داخلی و خارجی برای کشور در حال توسعه ایران وجود دارد و مشکلات تامین مالی  اعتبارات طرحهای عمرانی از طرف دولت که سبب تاخیر در اجرای پروژه ها، بخصوص زیست محیطی می گردد مکانیزمهای مشارکت در تامین مالی را در اختیار دولت قرار داده ایم تا با دادن تضامین لازمه از طرف دولت، قرارداده ها در قالب BLT، BOT و یا EPCF اجرایی شود.

 

 

https://zistonline.com/vdchiqn-.23nkwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما