تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 65221
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: همه سازمان های مربوطه باید دست به دست هم دهند تا مسئله انباشت زباله که امروز به معضلی جدی برای استان های شمالی کشور تبدیل شده، برطرف شود.
آب شرب استان‌های شمالی با طعم فاضلاب و زباله
به گزارش زیست آنلاین، اسدالله عباسی در خصوص قول سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به حل مشکل زباله در استان های شمالی کشور ظرف مدت سه سال، گفت: متاسفانه در حال حاضر روند ساماندهی و مدیریت پسماند در استان های شمالی بسیار کند است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان تولید زباله درسه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان به دلیل حجم بالای گردشگر در این استان ها بسیار زیاد است، افزود: در حال حاضر این استان ها با مشکل دفن زباله مواجه هستند و این در حالی است که باید به موضوع مدیریت پسماند در استان های شمالی متفاوت با مناطق کویری نگاه شود اما متاسفانه نگاه بعضی از مسولان به گیلان و مازندران همانند سایر استان هاست.

وی با اشاره به فاصله کم جنگل و دریا از یکدیگر در استان های شمالی گفت : متاسفانه پساب زباله های دفن شده، وارد آب های زیر زمینی ، رودخانه ها و در نهایت دریا می شود که در این صورت حیات آبزیان، پرندگان مهاجر، دام و طور با خطر روبرو می شود و حتی آب شرب مردم را نیز آلوده کرده و سلامت آن ها را تهدید می کند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر رودخانه ها و تالاب های شمالی از آلودگی ناشی از دفن زباله آلوده شده اند، تصریح کرد: ما از خدا می خواهیم و از اقدام محیط زیست برای ساماندهی و مدیریت معضل زباله استقبال می کنیم هر چند که معتقدیم که این کار نیازمند اراده ملی است و به تنهایی از سازمان حفاظت محیط زیست انتظار نداریم که این کار را انجام دهد بلکه همه سازمان ها و نهادهای مربوطه باید دست به دست هم دهند تا معضلی که تبدیل به تهدید جدی برای استان های شمالی کشور شده است برطرف شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید برای مدیریت پسماند در استان های شمالی اعتبار لازم دیده شود گفت: البته تنها تامین اعتبار مسکل را حل نمی کند بلکه بخش زیادی از این مشکل، مدیریتی است و تنها بخشی از آن به اعتبار بر می گردد که امید داریم دولت به این بخش نیز توجه کند تا بتوان با استفاده از فناوری های نوین، فرآیند دفن زباله را از از حالت سنتی خارج کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، گفتنی است؛ مسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با استفاده از زباله‌سوزها گفت: یکى از راهکارهای ما برای حل مسئله زباله‌ها این است که از زباله‌سوزها استفاده کنیم و درهمه دنیا این کار با بخش خصوصى انجام می‌شود و از این رو به دولت قول داده ایم در ٣ سال مسئله زباله‌ها را در شمال حل کنیم که الان ارزیابى ۳ استان به پایان رسیده است.

 

https://zistonline.com/vdcfy0dv.w6dt0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما