تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۴۴
کد مطلب : 65289
مدت هاست بوی مشمئز کننده فاضلاب رها شده در جنوب شرق شهر شیراز، نفس ها را در سینه حبس کرده و اجازه حتی یک لحظه درنگ را نمی دهد.
کلافگی مردم جنوب شرق شیراز از بوی تعفن فاضلاب/ به دلیل نبود بودجه فعلا تحمل کنید!
به گزارش زیست آنلاین ،بوي تعفن اين منطقه به حدي است كه حتي صداي آن به كارگروه تخصصي سلامت استان هم رسيده و به دنبال آن بر لزوم ساماندهي فاضلاب روباز اين منطقه تاكيد شده است.اين قصه اما سر دراز دارد و پيگيري ها به جايي نرسيده است.
بهره برداري از تصفيه خانه شماره ۲ شيراز مي تواند بخش قابل توجهي از اين مشكلات را حل كند اما به گفته مسئولان، اين پروژه لنگ تخصيص اعتبارات است.
ابراهيم صبوري، نائب رئيس شوراي شهر شيراز  در حالي كه از بهره برداري تصفيه خانه وزيرآباد در آينده اي نزديك خبر مي دهد، مي گويد: اقدامات عمراني تصفيه خانه شماره ۲ نيز در حال انجام است اما مانند اغلب پروژه ها دچار مشكل بودجه و تامين نقدينگي مي باشد.
عضو كميسيون خدمات شهري، محيط زيست و سلامت شوراي شهر شيراز، سرعت پروژه تصفيه خانه شماره ۲ را خوب و قابل قبول توصيف و اضافه مي كند: پيمانكار قول داده خيلي زود بخش اول فاز يك افتتاح شود اما اتمام فاز يك، يك سال و نيم زمان خواهد برد.
صبوري حل مشكلات فاضلاب آن منطقه را در گرو آغاز بكار فازهاي ۲ و ۳ تصفيه خانه شماره ۲ مي داند و معتقد است فاز يك اين تصفيه خانه فقط جوابگوي ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار جمعيت شهري خواهد بود.
او با تاكيد بر عملياتي شدن فازهاي ۲ و ۳ تصفيه خانه، تحقق اين موضوع را نيازمند يك عزم ملي قلمداد مي كند و مي گويد: بايد بودجه اي به اين بخش اختصاص يابد تا فاز ۲ تصفيه خانه به طور كامل وارد مدار شود.
به گزارش  «خبرجنوب»  صبوري با اشاره به رويكرد مثبت ايجاد تصفيه خانه هاي لوكال در سطح شهر شيراز از طرح مشترك شهرداري و شركت آبفا در اين خصوص خبر مي دهد و اضافه مي كند: تصفيه فاضلاب به صورت منطقه اي و استفاده از پساب آن براي مصارف فضاي سبز شهرداري از ويژگي هاي خوب تصفيهخانه هاي محلي است.

 

 

https://zistonline.com/vdcjh8em.uqeiozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما