تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب : 66117
زیست آنلاین: پروژه «تولید انرژی سبز بعنوان محصول جانبی کارخانجات سلولز» توسط کشور اتریش حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.
تولید انرژی سبز در کارخانه سلولز / اهدای جایزه ملی انرژی گلوب اتریش در ایران
به گزارش زیست آنلاین، این پروژه در زمینه فرآوری پساب حاصل از تولید سلولز انجام گرفته است. نیروگاه گرمایی در منطقه پژوهش با استفاده از موتورهای بیوگاز فرآوری پساب سلولز، متان تولید می کنند. در نتیجه، متان تولید شده جهت تولید انرژی سبز مورد استفاده قرار می گیرد.

وضعیت اولیه

شرکت مذکور در خط تولید تغییراتی ایجاد کرده و امروزه این شرکت سلولز های با گرید بالا جهت تولید الیاف فیبری، تولید می کند. در نتیجه این شرکت پساب قابل توجهی تولید می کند. این پساب ناشی از فعالیت های رنگ بری بوده و حاوی ترکیبات ارزشمند بیوژنیک است. روش های سنتی فرآوری پساب در این زمینه، پساب را متراکم کرده و در نهایت ماده باقی مانده را می سوزانند. این روش فرآوری پساب نیاز به سوخت های فسیلی دارد و منجر به استفاده بیش از حد از گاز طبیعی شده و همچنین منجر به آلودگی بیشتر هوا در شهر های هالین و سالزبورگ می شود.

راه حل

در نهایت متخصصین یک فرآیند تخمیر را ابداع کردند که در کنار جریان پساب فرآیند رنگبری، متان نیز تولید شود. آن ها انرژی تولید شده اضافی را نیز برای مصرف در شهر های حاشیه سالزبورگ قابل حمل کرده اند. آن ها روی موتورهای حرارتی با تکیه بر انرژی بیوگاز سرمایه گذاری کردند. از ماه دسامبر امسال، انرژی اضافی تولید شده و گرمای تولید شده جهت مصرف عموم وارد شبکه های انتقال انرژی شهری می شود.

 

نوآوری

نوآوری این پژوهش استفاده از عناصر ارگانیک موجود در پساب حاصل از فرآیند رنگ بری است. این محققین از طریق تخمیر، متان تولید می کنند. نوآوری جدید دیگری که این محققین ابداع کردند گوگرد زدایی و سوزاندن متان تولید شده در موتورهای بیوگاز است./منبع: energyglobe

شرکت در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی
بنابراین گزارش  علاقه مندان جهت  حضور در این دوره با شماره های ۸۸۵۱۵۵۲۶-۸۸۵۱۵۴۲۱-۸۸۵۱۵۳۲۸ تماس بگیرید یا به نشانی http://www.iran-gma.com مراجعه کنید

https://zistonline.com/vdca06ni.49ni615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما