تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : 66293
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب پساب برابر با استاندارد مصوب سازمان محیط زیست کشور پالایشگاه نفت تهران تحویل داده می‌شود.
20 میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده سالانه تحویل پالایشگاه تهران می شود
 به گزارش زیست آنلاین، محمد پرورش اضافه کرد: تحویل این میزان پساب بر اساس قرارداد سال ۹۴ به مدت ۳۰ سال از زمان آغاز بهره‌برداری با دِبی متوسط حدود ۶۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد بود.
وی افزود: حدود سه هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال پساب نیز با قطر ۸۰۰ میلیمتر از محل کانال خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران به پالایشگاه طراحی شده است و در بخش ساخت ایستگاه پمپاژ نیز ساختمان اپراتور ایستگاه، تاسیسات برق و یک دستگاه سانتریفیوژ نصب و عملیاتی شده و ایستگاه پمپاژ نیز به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
پرورش افزود: با اجرای کامل این پروژه به میزان ۶۰ درصد از آب شرب شهری که پیش از این در پالایشگاه مصرف می شد به شبکه آب شهری باز می‌گردد و همچنین بخشی از پساب این تصفیه‌خانه به شرکت آب منطقه‌ای فروخته می‌شود تا در اختیار کشاورزان مناطق پایین‌دست قرار گیرد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: حجم این تحویل نیز بستگی به میزان دِبی روزانه تصفیه‌خانه دارد و متغیر است، اما به‌طور میانگین ۳۴۵هزار متر مکعب در روز خواهد بود.

** میزان هدررفت واقعی آب ۱۰ درصد است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران میزان آب بدون درآمد آبفای استان تهران را ۲۴ درصد ذکر کرد و یاد آورشد: از این میزان حدود ۱۱ درصد هدررفت ظاهری آب است که در محاسبات ما وارد نشده یا شامل انشعاب‌های غیرمجاز، آبیاری فضای سبز است.
وی ادامه داد: حدود ۲.۵ تا ۳ درصد نیز صرف فرآیند تصفیه آب، شامل شستوشوی تصفیه‌خانه‌ها و غیره می‌شود و در نهایت، هدررفت واقعی آب ۱۰ درصد در طول ۱۸ هزار کیلومتر شبکه آب است.
پرورش با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به ازای هر سال، نیم‌درصد کاهش هدررفت آب داشته‌ایم که روند موفقیت آمیزی بوده است، افزود: برای هر یک‌ درصد کاهش هدررفت آب معادل ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و از آنجا که آب و فاضلاب استان تهران برای این امر اعتبار دولتی دریافت نمی‌کند، انجام این روند بسیار دشوار بوده و همین امر سبب می‌شود که موضوع اقتصاد آب، از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

** اجرای طرح اسکادا در آبفای استان تهران
وی در خصوص اجرای طرح اسکادا با بیان اینکه،‌ در سطح جهان تنها ۶ پایتخت وجود دارد که به سمت هوش مصنوعی حرکت کرده‌اند که خوشبختانه در تهران نیز این هوشمندسازی در قالب پروژه اسکادا در حال اجرا است، افزود: در همین خصوص پیشنهادی به معاون اول رئیس‌جمهوری در قالب طرح اسکادا ارائه داده‌ایم که بر اساس آن، تهران به سمت هوش مصنوعی حرکت خواهد کرد که این طرح در قالب فاینانس ۱۰۰ میلیون یورویی و با مشارکت ۱۱ شرکت خارجی، قرار است اطلاعات مکانی لوله‌های آب را در اختیار شهرداری قرار دهد.
پرورش ادامه داد: یکی از ویژگی‌های طرح اسکادا این است که تاسیسات سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان به تاسیسات و لوله‌های آب آسیبی وارد نکنند و برعکس، تاسیسات آبرسانی نیز به سایر دستگاه‌های خدمات رسان صدمه نزند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود میزان مطالبات شرکت آب و فاضلاب استان تهران از سازمان های دولتی و نظامی را یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در صورتی که این مطالبات وصول شود، می‌توانیم پروژه‌های عمرانی و خدماتی بیشتری را در تهران انجام داده و خدمات بهتری به مشترکان ارایه کنیم.
به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران پیش از این با اشاره به اینکه تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در تهران اجرایی شده است، گفت: پروژه فاضلاب تهران تا سال ۱۴۰۰ به اتمام می رسد.
به گزارش ایرنا، پرورش با اشاره به اینکه در تهران ۹ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا خواهد شد، گفت: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر یعنی ۷۳ درصد از این شبکه را اجرا کرده ایم.

 

 

https://zistonline.com/vdcfm0dv.w6dv1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما