تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۵۵
کد مطلب : 66415
مدیرعامل شرکت آبفای اهواز گفت: با افتتاح تصفیه خانه شرق اهواز می توان ۷ هزار هکتار زمین کشاورزی را احیا کرد.
مشکل اصلی اهواز فاضلاب است
به گزارش زیست آنلاین، فردوس کریمی مدیرعامل شرکت آبفای اهواز با اشاره به تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز گفت: این تصفیه خانه با ظرفیت ۱۱۲ هزار متر مکعب در هر شبانه روز و برای جمعیت ۵۲۲ هزار نفر در شرق اهواز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اگرچه این تصفیه خانه برای جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر قابل توسعه است.

کریمی با بیان اینکه مشکل اساسی شهر اهواز در حال حاضر فاضلاب است، افزود: ما یک تصفیه خانه قدیمی و فرسوده داریم که ۳۰ هزار متر مکعب ظرفیت دارد و این اصلا برای کلان شهر اهواز مناسب نیست.

وی با بیان این موضوع که تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز اولین تصفیه خانه SPR ایران و سومین تصفیه خانه خاورمیانه است، گفت: با افتتاح این تصفیه خانه ۱۱۲ هزار متر مکعب آب به حوزه کشاورزی وارد می شود که امکان احیای ۷ هزار هکتار زمین کشاورزی را فراهم می کند.

وی افزود: ضمن اینکه با تکمیل تصفیه خانه برای  ۳۵ هزار نفر اشتغال زایی خواهد شد.

وی گفت: قرارداد ساخت این تصفیه خانه اردیبهشت ۸۸ امضا شد و قرار بود ۳۰ ماهه به بهره برداری برسد اما پروسه بهره برداری آن به دلیل تحریم ها طولانی شد و بانک جهانی به تعهداتش عمل نکرد به همین دلیل سال ها شاهد تعویق این پروژه بودیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره پیشرفت فعلی این تصفیه خانه گفت:  در حوزه ساختمانی شاهد پیشرفت ۹۲ درصدی، در بخش تجهیزات ۷۸ درصد و حوزه طراحی و مهندسی پیشرفت ۹۵ درصدی و در مجموع ۸۷ درصد پیشرفت داشتیم.

 وی گفت: انتظار ما این است که این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.

به گزارش مهر، کریمی افزود: ضمن اینکه ما تصفیه خانه دیگری نیز در غرب اهواز در نظر گرفته ایم که مناقصه و انتخاب پیمانکار در دست انجام است که بعد از انتخاب پیمانکار آغاز به کار خواهد کرد.

 

 

https://zistonline.com/vdcbsab0.rhb08piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما