تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 67121
مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پوشش ۴۷.۶ درصدی شبکه فاضلاب شهری کشور خبر داد و گفت: اکنون ۲۷.۵ میلیون نفر از جمعیت شهری کشور تحت پوشش تاسیسات فاضلاب قرار گرفته اند.
پوشش شبکه فاضلاب شهری در کشور به مرز 48درصد رسید
به گزارش زیست آنلاین، «بهمن وکیلی» افزود: هنوز بخشی از این تاسیسات فاضلاب به تصفیه خانه ها متصل نشده اند و به همین دلیل جمعیت تحت پوشش تصفیه خانه های فاضلاب از جمعیت تحت پوشش تاسیسات فاضلاب کمتر است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۸۴ تصفیه خانه فاضلاب به مدار بهره برداری وارد شده است، گفت: از مجموع ۲۷.۵ میلیون جمعیتی که تحت پوشش تاسیسات فاضلاب قرار گرفته اند، فاضلاب ۱۸ میلیون نفر به تصفیه خانه ها وارد می شود و فاضلاب ۱۰ میلیون نفر دیگر، به دلیل احداث نشدن تصفیه خانه یا متصل نشدن به تصفیه خانه ها، کماکان به چاه های جذبی و سنتی می ریزد.
مدیرکل دفتر نظارت بر بهره برداری فاضلاب شرکت آبفای کشور افزود: به این ترتیب، کل تاسیساتی که تاکنون احداث شده، به تصفیه خانه های فاضلاب متصل نیستند.
وکیلی با تاکید بر اینکه در شرایط کمبود منابع آب باید به سمت استفاده مجدد از پساب ها برویم، گفت: با توجه به خشکسالی های های سالهای اخیر، استفاده از پساب یک راهکار ساده و در دسترس است.
وی ادامه داد: برآوردها حاکی از این است که ۷۰ درصد آب مصرفی در منازل به فاضلاب تبدیل می شود که می توان این آب تلف شده را تصفیه کرد و پساب آن را در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و فضای سبز مورد استفاده قرار داد.
به گزارش ایرنا، ۴۱ طرح تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب در دولت یازدهم به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، کامران اسماعیلی مدیر کل پیشین دفتر نظارت بر اجرای طرح های آب و فاضلاب آبفای کشور پیش از این به ایرنا گفته بود: ۷۰ تصفیه خانه فاضلاب از محل منابع عمومی دولت در حال ساخت است.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcgqq93.ak9ux4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما