کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حرکت موثر یک مجموعه بزرگ صنعتی برای تولید انرژی از پسماند درالبرز

13 دی 1396 ساعت 10:30

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت تولید برق و انرژی از پسماند‌ها، گفت: مجموعه دانش بنیان و پالایشگاه غلات زر استان البرز به عنوان یک الگو درمسیر تولید برق از پسماند قرار گرفته است.


به گزارش زیست آنلاین، کریم شافعی اظهار داشت: این مجموعه دانش بنیان که تصفیه خانه خود را نیز به روش بیولوژیک و بی هوازی راه اندازی کرده، گام موثری برای استفاده بهینه از پسماند‌ها، پیشگیری از آلودگی محیط زیست و تولید انرژی برداشته است؛ و با اشاره به کنترل آلایندگی پسماند‌ها دراین مجموعه گفت: انتظار ما از تمام سرمایه گذاران این است که استاندارد‌های زیست محیطی را در طراحی اولیه صنایع رعایت کنند.

شافعی افزود: در دوره بهره برداری واحد‌های صنعتی مکلف هستند استاندارد‌های زیست محیطی را رعایت کنند و در صورت کم توجهی به این موضوع نه تنها واحد صنعتی دچار چالش شده و متضرر می‌شود بلکه قانونگذار هم جرائم سنگینی را در مجلس تصویب و منظور کرده که شامل قانون مالیات بر ارزش افزوده و م. جرائم سنگین دیگر است.

وی تاکید کرد که تصفیه خانه پالایشگاه غلات زر فرآیند تولید انرژی را نیز به همراه دارد و ضمن آنکه انرژی ارزان تولید می‌کند.

شافعی گفت: اگر مطالعات کارشناسی امکان استفاده از پسماند شهری را بدهند خدمتی مضاعف به شهرستان ساوجبلاغ خواهد شد و شهرداری بدون دغدغه پسماند شهری را برای تولید برق در اختیار مجموعه زر قرار می‌دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز در این بازدید گفت: یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی صنایع کشور، توجه به موضوع محیط زیست در کنار صنعت است.

فردین حکیمی افزود: داشتن پیوست زیست محیطی در فعالیت‌های توسعه بویژه فعالیت‌های صنعتی بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات اصلی در بحث صنایع، استاندارد سازی فاضلاب، مدیریت اصولی پسماند، توسعه فضای سبز و استفاده از روش‌های نوین در جهت کاهش میزان آلایندگی و تاکید بر اقدامات بازیافتی است.

حکیمی اظهار داشت: پژوهشگاه غلات زر نمونه بارز توجه به مسائل زیست محیطی است که با استخراج بیوگاز از تصفیه خانه در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و آلودگی‌ها را نیز کاهش داده است.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه صنعتی که رعایت الزامات زیست محیطی را انجام ندهد، صنعتی ماندگار نخواهد بود اظهار داشت: توسعه صرفا با اشتغال ممکن نیست، بلکه باید به مسائل زیست محیطی نیز توجه شود.

 

 

 


کد مطلب: 67206

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/67206/حرکت-موثر-یک-مجموعه-بزرگ-صنعتی-تولید-انرژی-پسماند-درالبرز

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com