تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب : 67232
استاندار قم با اشاره به برخی مشکلات توسعه‌ای در منطقه پردیسان گفت: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب از اولویت‌های اساسی در منطقه پردیسان است.
احداث تصفیه‌خانه فاضلاب از اولویت‌های اساسی در منطقه پردیسان
به گزارش زیست آنلاین، «سیدمهدی صادقی» در ۱۶۳ امین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزاری شد، با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پایبندی مردم به اصل نظام را مورد توجه قرار داد و گفت: حرکت خود جوش مردم قم در محکومیت اغتشاشات اخیر علیرغم اختلاف خبری اجرای این مراسم، نشان از حضور همیشگی مردم در صحنه داشت.

استاندار قم در ادامه با بیان ضرورت کار کارشناسی در حوزه آسیب‌شناسی اجتماعی، افزود: باید ریشه‌های بروز مسائل اجتماعی شناسایی و برای رفع و پیشگیری از آن‌ها برنامه‌ریزی مدون شود.

صادقی با تأکید بر نگاه بلندمدت و جامع مدیران در اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف، افزود: اجرای هر طرحی باید با در نظر گرفتن نیاز جامعه در بازه‌های زمانی بلند مدت و بصورت برنامه محور باشد تا در آینده شاهد بروز آسیب‌های ناشی از اجرای برنامه‌ها نباشیم.

وی به توسعه‌ی نامتوازن زیرساخت‌ها در منطقه پردیسان اشاره کرد و با اشاره به مسأله فاضلاب به‌عنوان یکی از مشکلات اساسی این منطقه تصریح کرد: مطالعات لازم در خصوص پروژه فاضلاب این منطقه صورت گرفته، اما رقم زیادی برای احداث این پروژه نیاز است و تاکنون نتوانستیم سرمایه‌گذاری برای احداث پروژه فاضلاب پردیسان جذب کنیم.

استاندار قم برخی دیگر از مشکلات و آسیب‌های منطقه پردیسان را برشمرد و خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات به زمان‌بندی نیاز داریم و حتی ممکن است در برخی مسائل از جمله شوارع و مسیرهای دسترسی این مهم به سختی برآورده شود.

در ابتدای این جلسه نیز، دبیر و اعضای شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به برخی مسائل و آسیب‌های اجتماعی موجود در منطقه پردیسان به راهکارهای ممکن در برطرف کردن این موارد اشاره کردند که از آن جمله می‌توان به بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود، تهیه پیوست فرهنگی، مراکز مشاوره ویژه بانوان و کوکان، تقویت نگاه کارشناسانه فرهنگی، بازیابی ساختار اقتصادی و تقویت نهادهای متولی امور فرهنگی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، هم‌چنین در پایان این جلسه نمونه‌ای هنری از کتابت قرآن توسط هنرمند کشور که با الهام از حدیث قدسی «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاة» بصورت یک کشتی و روی بدنه آن با کار دست حکاکی شده است، معرفی شد که مقرر شده است در حرم امام حسین(ع) مستقر شود.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcj88em.uqeatzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما