تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : 68158
معاون اول رئیس جمهوری گفت: صنایع راهی جز استفاده از پساب ندارند و اجازه استفاده از آب شفاف و قابل شرب برای توسعه بخش صنعت داده نمی‌شود.
تنها راه صنایع استفاده از پساب است
به گزارش زیست آنلاین، اسحاق جهانگیری، در حاشیه افتتاح طرح نیروگاهی سرو اردکان که با حضور وزاری صنعت، معدن و تجارت و وزیر نیرو در این مجتمع معدنی برگزار شد، استان یزد از جمله استان‌های مهم دانست و بیان کرد: یزد از خیلی جهات برای مردم ایران نمونه و الگو است.
وی افزود: یکی از مهمترین اهداف که مردم و مسئولان باید به دنبال آن باشند، صنعتی شدن ایران است.
معاون اول رییس جمهور در ادامه توجه به بسیاری از سیاست‌های محیطی و درون بخشی را ضروری دانست و بیان کرد: سیاست‌های محیطی و صنعتی نقش مهم و تعیین کننده برای توسعه اقتصادی و صنعتی کشور ایفا می‌کند.
جهانگیری با اشاره به این‌که تا این لحظه بیش از ۳۰ میلیارد دلار خط فاینانس امضا شده در ایران انجام شده است، خاطرنشان کرد: سیاست‌های فرهنگی از دیگر اولویت‌های تعیین کننده برای توسعه و پیشرفت سیاست‌های اقتصادی کشور است.
معاون اول رییس جمهور  با بیان این‌که صنایع پیشران باید شناسایی و حمایت شوند، گفت: توسعه اقتصادی کشور باید با حمایت بیش از پیش صنایع پیشران گسترده‌تر شود.
وی در ادامه با بیان این‌که آب یکی از عوامل تعیین کننده برای توسعه صنایع است، افزود: صنایع راهی جز استفاده از پساب ندارند و اجازه استفاده از آب شفاف و قابل شرب برای توسعه بخش صنعت داده نمی‌شود.
جهانگیری در ادامه به موصوع طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران اشاره کرد و یادآور شد: برای صرفه جویی در مصرف آب و انتقال آن مسئولیت اجتماعی شرکت ها نیز مهم است.
به گفته جهانگیری در شورای اقتصاد طرح شد، دولت معتقد به پافشاری بر روی اصول زیست محیطی است، هیچ شرکتی نمی تواند در باره مسائل پیرامونش بی تفاوت باشد.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت به میدان آمدن بخش خصوصی در توسعه اقتصادی کشور، تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد کلان از جمله موارد تعیین کننده توسعه کشور است.
به گزارش انرژی امروز، وی با اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی صنایع و شرکت‌های تولید، گفت: مردم منطقه باید اهمیت و فواید راه‌اندازی صنایع بزرگ را درک کنند.

 

 

 

https://zistonline.com/vdch6zn-.23n6mdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما