کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توجه به واقعیت اجتماعی راهی برای تحقق توسعه پایدار

15 بهمن 1396 ساعت 6:45

مشاور وزیر نفت گفت: با شعار سر دادن نمی توان به توسعه پایدار رسید و این مهم نیازمند عقل و شعور و همچنین برنامه ریزی بر اساس واقعیت های جامعه است.


به گزارش زیست آنلاین، نصرالله ابراهیمی در همایش تخصصی تقریب عملی محور توسعه و اقتصاد پویا که صبح امروز در کتابخانه امام خامنه ای در شهر سنندج برگزار شد، ضمن انتقاد از عدم حضور مسئولان اجرایی استان، گفت: کسی که در این خاک زندگی می کند و حق آب و گل دارد باید بداند که با طرح های اقتصاد مقاومتی تحول ایجاد می شود.

مشاور وزیر نفت عنوان کرد: توسعه پایدار و اقتصاد پویا، اشتغال و تولید، تبدیل تهدیدات به فرصت های جدید، استفاده از خلاقیت ها و نوآوری ها برای تعریف و اجرای طرح ها، تلاش برای خود اتکایی و کاهش وابستگی ها به خارج، مردمی بودن اقتصاد از آموزه های اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: داشتن طرح های فرهنگی، هنری، اجتماعی، آموزشی و پژوهشی می تواند به توسعه کمک کند.

ابراهیمی افزود: برخورداری از فرهنگ دیرینه و رسوم اصیل ایرانی، برخورداری از سرمایه بکر و جوان نیروی انسانی، جذابیت های متنوع گردشگری و توریستی برخورداری از پتانسیل های بازرگانی و تجاری و همجواری با کشور های مرزی به خصوص با اقلیم کردستان عراق از ظرفیت های طرح های اقتصاد مقاومتی در استان کردستان است.

مشاور وزیر نفت اظهار کرد: الگو برداری از شهر ها و شهرک های طراحی شده بر اساس تجربه کشور های موفق در جذب سرمایه گذاری خارجی تحت عنوان شهرک های فرهنگی، رسانه، درمانی و غیره از این موارد است.

به گفته وی، با شعار سر دادن نمی توان به توسعه پایدار رسید و این مهم نیازمند عقل و شعور است و باید ضمن برنامه ریزی مستمر و منظم زمینه را برای بهره برداری از تمامی ظرفیت های در اختیار فراهم کرد.

ابراهیمی گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی استان، بانک ها و موسسات مالی داخلی و بین المللی، بررسی و مطالعه امکان استفاده از ابزار های تامین مالی و پروژه ای شرکتی جهت اجرای طرح و طراحی مدل های مختلف موافقت نامه ها و قرار داد های تامین مالی از راه های تامین سرمایه پروژه ها است که همه آنها افراد متخصص و کار بلد می خواهد.

مشاور وزیر نفت اظهار کرد: مطالعات بنیادی، راهبردی و عملیاتی نیاز است تا سرمایه گذار به استان ورود پیدا کند و باید در این راستا آسیب های استان شناسایی شود.

وی گفت: ارائه خدمات حکومتی و زیر ساختی توسط استانداری، استفاده از تسهیلات موجود برای سرمایه گذاران خارجی، متمرکز شدن و داشتن قرارگاه اقتصاد مقاومتی و امکان تخصیص اعتبار و بودجه برای بررسی و مطالعات مشاوره ای و اعمال تخفیف معافیت های مالیاتی در صورت امکان می تواند به سرمایه گذار کمک کند.

ابراهیمی گفت: پیاده سازی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بر اساس اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار در استان کردستان میتواند به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی کمک کند.

به گزارش مهر، مشاور وزیر نفت اظهار کرد: باید واژه ما می توانیم را صرف کرده تا با تکیه بر اقتصاد مقاومتی راه توسعه استان کردستان هموار شود.

 

 

 


کد مطلب: 68194

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/68194/توجه-واقعیت-اجتماعی-راهی-تحقق-توسعه-پایدار

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com