کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احداث شهرک‌های کشاورزی در بندر چابهار

16 بهمن 1396 ساعت 4:40

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی و شیلاتی وزارت جهاد کشاورزی در چابهار گفت: مطالعات اولیه برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی در نواحی پایین دست سد زیردان در حال انجام است.


به گزارش زیست آنلاین، منصوری در بازدید از اراضی کشاورزی شهرستان چابهار افزود: در بازدید از اراضی پایین دست سد زیردان و کهیر به این نتیجه رسیدیم که عرصه‌های یاد شده بسیار مستعد کشت گلخانه‌ای است.
منصوری تصریح کرد: با توجه به طرح های انتقال آب از دریا و استقرار آب شیرین کن‌ها در این مناطق به دنبال آن هستیم که در عرصه‌های منابع طبیعی ساحل چابهار و پایین دست سدهای کهیر و زیردان شرایط کشت گلخانه‌ای و پرورش میگو را فراهم کنیم.

وی از کشت گلخانه‌ای به عنوان روشی یاد کرد که بهره وری آن می‌تواند به ۱۰ برابر کشت غیرگلخانه‌ای برسد و همچنین اشتغالزایی بالاتری نسبت به روش‌های سنتی داشته باشد.

منصوری گفت: شرایط جوی از مهمترین متغیرهای تأثیر‌گذار در تولید محصولات کشاورزی است و با آگاهی یافتن از شرایط جوی و پتانسیل‌های اقلیمی کشاورزی مناطق، می‌توان از منابع با راندمان بالاتری استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مختلف در کنار آب و هوای ویژه سبب شده است در تمامی فصول سرسبزی و طراوت ویژه‌ای در بخش‌هایی از استان مشاهده شود.

همچنین رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: کشت غلات، نباتات علوفه‌ای، محصولات جالیزی و تولیدات باغی بویژه میوه‌های گرمسیری شامل خرما، موز، مرکبات، انبه، خربزه درختی، چیکو، گواوا، پسته و انگور منحصر به فرد یاقوتی و تولیدات گلخانه ای بخشی از قابلیت‌های کشاورزی و باغی سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهد.

به گفته رضا نجفی، تولید محصول ارگانیک عاری از هر گونه سموم شیمیایی یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

وی تاکید کرد: سهم عمده‌ای از اشتغال استان وابسته به بخش کشاورزی است.

به گزارش ایسنا، نجفی افزود: با بررسی استعدادهای کشاورزی‌ توان تولید محصولات کشاورزی در استان افزایش می‌یابد.

 

 

 

 


کد مطلب: 68227

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/68227/احداث-شهرک-های-کشاورزی-بندر-چابهار

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com