تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 68705
جنگل های انبوه آمازون از سال ها قبل در معرض خطر نابودی قرار گرفته اند و سیر تخریب این جنگل ها به سرعت به نقطه ای بی بازگشت نزدیک می شود.
میزان تخریب جنگل آمازون در آستانه نقطه بی بازگشت
به گزارش زیست آنلاین، نتایج یک بررسی تازه نشان می دهد اگر تنها سه درصد دیگر از پوشش گیاهی جنگل های آمازون از بین برود، دیگر شانسی برای احیای این جنگل بزرگ وجود نخواهد داشت و جنگل زدایی از این بخش از جهان به تغییرات آب و هوایی گسترده و مشکلات زیست محیطی گسترده ای دامن می زند که تبعاتش کل کره زمین را تحت تاثیر قرار می دهد.

بر اساس این بررسی اگر روند تخریب جنگل های آمازون به روال فعلی ادامه یابد بیش از ۵۰ درصد از پوشش جنگلی این منطقه در آینده نه چندان دور تبدیل به دشت های بی حاصل می شود. در ۵۰ سال اخیر جنگل زدایی باعث تخریب و نابودی ۱۷ درصد از زندگی گیاهی در جنگل های آمازون شده است.

علاوه بر دخالت انسان، گرم شدن کره زمین و استفاده گسترده از آتش به تخریب پوشش گیاهی جنگل آمازون کمک شایانی کرده است. نتیجه این امر کاسته شدن از ظرفیت چرخی آبی منطقه و تهدید جدی زندگی و حیات مردم قاره آمریکای جنوبی است که آنها را مجبور به مهاجرت به دیگر نقاط کره زمین کرده و مشکلات بیشتری را به بار خواهد آورد.

به گزارش مهر، توماس لاوجوی آمریکایی و کارلوس نوبر برزلی که نتایج پژوهش هایشان در نشریه ساینس ادونس به چاپ رسیده هشدار داده اند با توجه به اینکه جهان فاصله چندانی با نقطه بی بازگشت در روند تخریب جنگل های آمازون ندارد، مداخله جدی دولت ها و سازمان های مرتبط برای مقابله با نابودی بیشتر درختان و پوشش گیاهی این بخش از جهان حیاتی است.

 

 

 

https://zistonline.com/vdcftedv.w6dcxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما