تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 68777
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آینده بشری به سمت مسائلی چون کلان‌ داده‌ها می‌رود، پرداختن به سامانه‌های زیستی را خوب و ضروری دانست و اضافه کرد: مشکلات امروزی چالش نبوده، بلکه ابرچالش هستند.
سوخت پاک کلید حل مشکل معضلات زیست محیطی
به گزارش زیست آنلاین، برات قبادیان روز سه‌شنبه، ۸ اسفندماه در سومین کنفرانس زیست‌شناسی سامانه‌های ایران که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، ضمن اعلام اینکه در حوزه سوخت‌های زیستی فعالیت دارد، از درگیر بودن ۱۸ دستگاه با مشکل ترافیک در تهران خبر داد و گفت: مشکل ترافیک به سوخت و ایجاد آلودگی مربوط است؛ انواع و اقسام آلاینده‌ها از اگزوز ماشین‌ها بیرون می‌آید. اگر بتوان سوخت زیستی، سوخت پاک و سوخت آینده را مورد استفاده قرار داد، بسیاری از مسائل زیست‌محیطی در شهرهای بزرگ از جمله تهران برطرف می‌شود.

وی در همین زمینه، پرداختن به مباحثی همچون ورود به انقلاب صنعتی چهارم و توسعه در هزاره سوم را مهم برشمرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به مشکل کمبود آب و پذیرش بحث تغییرات اقلیمی و کمبود بارش‌ها به عنوان علت اصلی آن، کار در عرصه ریزجلبک‌ها را راه‌حل رفع برخی از ابرچالش‌های مطرح شده در صحبت‌های خود و نیز در ارتباط با مباحث این کنفرانس عنوان کرد.

قبادیان با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس در نهایت باید به تولید ثروت بیانجامد، آغاز این فرآیند را روی کاغذ آمدن ایده‌ها دانست و گفت: زمانی که فکر و اندیشه روی کاغذ بیاید و در آزمایشگاه به آزمایش گذاشته شود، به تدریج وارد جامعه و سپس بازار و صنعت می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در پایان ابرچالش دیگر را اشتغال دانش‌آموختگان و جوانان عنوان کرد و ضمن ابراز امیدواری برای منتج شدن نتایج عملی این کنفرانس به ایجاد شغل، اظهار کرد: هیچ موضوعی به گستردگی مباحث و موضوعات این کنفرانس (موضوع خلقت) نیست و بنگاه‌های اقتصادی به نتایج علمی و کاربردی آن نیازمند هستند.

 

 

 

https://zistonline.com/vdceff8p.jh8vfi9bbj.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما