کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران:

تاسیس کانون هنرمندان حامی محیط زیست

17 اسفند 1396 ساعت 1:06

زیست آنلاین: مراسم درختکاری «باز، درخت می‌کاریم»، امروز به همت انجمن تمدن سبز هنرمندان محیط زیست با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و فعالان محیط زیست در پارک فدک واقع در شهرک غرب تهران، برگزار شد.


به گزارش زیست آنلاین، دکتر صدرالدین علیپور؛ رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: محیط زیست مانند وطن‌ دوستی، یکی از مسائلی است که ما را با هر عقیده و سلیقه‌ای گرد هم می‌آورد. امروز هم با حضور شهروندان، هنرمندان، مجموعه شهرداری تهران و دیگر علاقه ‌مندان به محیط زیست می خواهیم اقدامی عملی برای محیط زیست انجام دهیم.
علیپور افزود: می‌ خواهم این نوید را به شهروندان منطقه ۲ بدهم که شهردار این منطقه، مهندس کشت پور، علاقه و توجه ویژه ‌ای به محیط زیست دارند و در تمام برنامه‌ های توسعه ای، مانند امروز، دوست دارند که ما در کنارشان باشیم و برنامه‌ی ویژه و خاصی برای محیط زیست تدارک دیده شود.
علیپور با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ های اصلی شهردار تهران، توسعه محیط زیست است گفت: امیدواریم به کمک بخش اجرایی و اعضای محترم شورای شهر، بتوانیم مشارکت شهروندان را در توسعه و بهبود محیط زیست بالا ببریم.
علیپور اضافه کرد: اتفاقات ناخوشایند و بی ‌مهری‌ هایی در طول زمان به شهر ما شده و بدون توجه به ظرفیت شهر بارگذاری ‌هایی انجام شده است درحالی‌که ادعا می‌ شد مدیریت جهادی داریم، بیشتر شاهد این بودیم که این جهاد در راستای فروش شهر و کمتر کردن عرصه‌ی زندگی بود و بدون توجه به تاب ‌آوری فضا و ظرفیت معابر کوچک، برج‌ هایی عظیم ساخته‌ شد و همچنین در حوزه تجاری هم شاهد مال‌ ها و پاساژ هایی هستیم که بدون توجه به پیوست محیط زیستی و ترافیکی بنا شده‌‌اند. ولی نوید آن را می‌دهم که ما به ‌‌عنوان مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری و متولی این حوزه، پیگیر موضوعاتی هستیم که بتواند به بهترشدن اوضاع محیط زیست در مولفه‌ های مختلف مثل هوا، پسماند و ... کمک کند.
علیپور تصریح کرد: معتقد هستم مسئله محیط زیست یک مسئله شخصی و یا سازمانی نیست، بلکه همه ما باید در کنار هم در نقش‌های خودمان به وظیفه‌ مان عمل کنیم، چه در نقش شهروند، چه در نقش اجرایی و چه در نقش قانون‌گذاری.
وی افزود: امروز به مسئله‌ی خوبی اشاره شد، فرهنگ و محیط زیست. من هم اعتقاد دارم فرهنگ و هنر به‌خوبی می‌تواند با آمیزه‌های هنری که یکی از آن‌ها موضوع «طبیعت» است، به بهبود محیط زیست کمک کند و چالش ‌های آن را برای شهروندان به نمایش بگذارد.
علیپور در پایان گفت: همین جا اعلام می‌کنم که ما در مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، آمادگی تاسیس اولین کانون هنرمندان و درواقع اهالی فرهنگ و هنر را به‌عنوان حامیان محیط زیست داریم تا این دوستان در کنار ما به حوزه محیط زیست که دغدغه نسل حاضر و نسل‌های آینده است کمک کنند.  
  
 


کد مطلب: 68965

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/68965/تاسیس-کانون-هنرمندان-حامی-محیط-زیست

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com