تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب : 69031
زیست آنلاین: پویش "بی- زباله" با شعار "از_ خودمان_شروع_کنیم" در راستای توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری، آغاز به کار نمود
چالش بی زباله گامی نو در مسیر توسعه سبز
به گزارش زیست آنلاین، نشست زبالیستن به میزبانی کانون محیط زیست دانشگاه تهران و  با محور اهمیت و ارتباط میان مدیریت زباله و زندگی شهری انسانی در نگارخانه دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست، سرکار خانم ژیلا آقایی مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروزه معاونت آموزش و پژوهش سازمان بر روی موضوع محور بودن برنامه های کوتاه مدت تمرکز دارد.

آقایی با اعلام موضوع پسماند به عنوان محور اصلی و تمرکز برنامه صد روزه دوم معاونت آموزش و پژوهش سازمان  اظهار کرد که این برنامه تا ۱۳ فروردین ماه (روز طبیعت) در سال آینده ادامه دارد ،

هم چنین با اشاره به شعار "از_خودمان_شروع_کنیم"، اظهار کرد: هدف از این شعار، دست یابی  به مسئولیت پذیری بیشتر در جامعه بوده است که در نتیجه آن بهبود مسائل زیست محیطی مشهود خواهد بود در واقع پویش "بی- زباله" با این شعار در راستای نیل به توسعه فرهنگی مسئول تر ایجاد شده است و در این خصوص دفتر مشارکت های مردمی سازمان نیز از تمامی گروه های مردمی، سمن ها، فعالان حوزه محیط زیست، دانشجویان و تمامی اقشار جامعه برای همکاری در اجرای این طرح دعوت به مشارکت می کند.

وی افزود: نخستین گام در راستای محافظت و بهبود محیط زیست کشور، این است که شروع کننده تغییرات از خودمان باشیم.

علاوه بر آن در خصوص آماری که از میزان پسماند غذا ارائه شده است، گفت: رویداد «زبالیستن» یکی از دستاوردهای مشترک کانون محیط زیست دانشگاه تهران و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست بوده است و از طرحی که  در خصوص جلوگیری و کاهش دورریز غذاهای سلف دانشگاه تهران ارائه شده است استقبال نمود و و آن را ارزشمند برشمرد.

آقایی با  تاکید براهمیت آموزش در ایجاد ارتقا و بهبود کیفیت محیط زیست بیان کرد: از آنجایی که شرایط محیط‌ زیست حاصل رفتار تک‌تک افراد است، آموزش درست می‌تواند از طریق بالا بردن  آگاهی اجتماعی یک رفتار درست جمعی را ایجاد کند.

و بنابراین برای ارتقاء شاخص ها و بهبود شرایط محیط زیست، باید اعمال و رفتار خود را در این خصوص اصلاح کنیم و به این باور برسیم که که هر تغییر مثبت فردی، می تواند نتایج  بزرگتری را  در بهبود محیط زیست ایجاد نماید.

در این راستا شهیندخت مولاوردی، حقوق‌دان، پژوهشگر و دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی به دعوت کاوه مدنی به چالش بی زباله پیوست و با شعار از_خودمان_شروع_کنیم، معصومه ابتکار، ترانه علیدوستی، پروانه سلحشوری و سیدحسن هاشمی را به این چالش دعوت کرد.

https://zistonline.com/vdcizuaq.t1a3p2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما