تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 69044
زیست آنلاین: از آن جایی که فروش گونه های آبزی به جز ماهی قرمز غیر قانونی است، اداره محیط زیست شهر تهران برای پیشگیری از تخلفات خرید و فروش آن ها اقدام خواهد کرد.
پایش محیط زیست در روزهای پایانی سال/جلوگیری از فروش گونه های آبزی به غیر از ماهی قرمز
به گزارش زیست آنلاین، رییس اداره محیط زیست شهر تهران، محمد حسین بازگیر اعلام کرد، زندگی گونه ها به زیست بوم منحصر به فرد خود وابسته است و جدا سازی آن ها از زیستگاه خود، موجب آسیب رساندن به آن ها خواهد شد.
هر ساله به ویژه در روزهای پایانی سال، شاهد آن هستیم که بعضی افراد به جهت افزایش سود فردی و با نادیده گرفتن ارزش های زیست محیطی بعضی از این گونه ها را به صورت غیر مجاز صید و یا به دام می اندازند و آن ها را برای سفره هفت سین و مراسم نوروز به فروش می رسانند، بنابراین بهترین راه کار برای جلو گیری از این امر آن است که مردم از خرید این گونه ها خود داری کنند و و درصورت مشاهده فروش آبزیانی مانند سوسمار، سمندر و لاک‌پشت نیز با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند و به مسئولان محیط زیست اطلاع دهند.
وی افزود: فروش این گونه ها غیرقانونی بوده و مجازات برای آن تعیین شده است، اداره محیط زیست نیز موظف است در صورت رویارویی با این تخلفات برخورد کند، بنابراین از انجام هر گونه تخلفی از جمله فروش، قاچاق و عرضه این گونه ها به بازار، ممانعت به عمل خواهد آمد و پیگیری های لازم در این خصوص انجام خواهد شد. 
رییس اداره محیط زیست شهر تهران در پایان با به استناد بند ج ماده ۱۰ قانون شکار و صید حمل ، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن‌ها گفت انجام این اعمال بدون کسب پروانه یا مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست جرم است و مجازات آن جزای نقدی از یکصدهزار تا یک میلیون ریال یا حبس از یک ماه تا شش ماه تعیین شده و ضرر و زیان بابت هر سمندر لرستانی ، مارآبی و لاک پشت بر اساس مصوبه سال ۹۴ شورای عالی حفاظت محیط زیست ۳ میلیون ریال است.
 

https://zistonline.com/vdcc0xqe.2bqo08laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما