تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 69049
زیست آنلاین:  هفده مگاوات نیروگاه خورشیدی با مشارکت فرانسوی‌ ها در استان تهران نصب شد.
  17 مگاوات نیروگاه خورشیدی  با مشارکت فرانسه در دو منطقه از تهران نصب شد
به گزارش زیست آنلاین، حاجی رضا تیموری، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان  تهران بیان کرد: با در نظر گرفتن راندمان هر نیروگاه خورشیدی که در حدود ۴۰ درصد می باشد،  استان تهران قابلیت نصب نیروگاه های بیشتر از این ۱۷ مگاوات را نیز می تواند داشته باشد.

تیموری اظهار کرد: از آن جایی که استان تهران تنها یک مگاوات نیروگاه خورشیدی را به خود اختصاص داده بوده است که آن هم به شکل پراکنده برآورد می شده است اما اخیرا با مشارکت یک شرکت ایرانی و شرکت فرانسوی  «هانو»، یک نیروگاه به قدرت ۱۰ مگاوات در شمس آباد تهران و دیگری به قدرت ۷ مگاوات و در دماوند نصب شده است و قرار است با حضور برخی از مسئولین آغاز به کار نماید.

 وی افزود:  تهران قابلیت نصب نیروگاه های خورشیدی را در اکثر مناطق خود دارد و علاوه بر این، با توجه به حمایت دولت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، توسط قرارداد خرید تضمینی برق، وضعیت مناسبی را در این زمینه به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است در حال حاضر قیمت قیمت هر کیلووات ساعت برق خریداری شده ۴۹۰ تومان می باشد، اما با قیمت ۸۴ تومان به مشترکان برق فروخته می شود.

 تیموری ادامه داد: در استان تهران بیشتر از ۹۰ هزار انشعال غیر مجاز وجود دارد که با ماده ۸ در قانون جدید تعیین تکلیف انشعابات غیرمجاز به ۱۲ هزار مورد از آن ها کنتور داده شده است. و ۴۰ هزار مورد از انشعابات غیر مجاز  نیز برای دریافت کنتور درخواست داده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در مورد تامین برق مورد نیاز مسکن مهر نیز گفته بود، نیاز است شرکت های عمران پرند و پردیس همواره با شرکت توزیع همراه باشند و اقدامات لازم را انجام دهند تا اجرای این پروژه‌ به موقع صورت بپذیرد.

وی در پایان افزود خوشبختانه در این خصوص ۲۸ میلیارد تومان از طرف وزارت نیرو و در حدود ۱۰ میلیارد تومان نیز از سوی منابع داخلی شرکت تامین شده و تجهیزات مورد نیاز خریداری گشته است و در مرحله اجرایی قرار دارد.

https://zistonline.com/vdchwvn-.23nwkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما