تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۲
کد مطلب : 69080
زیست آنلاین: انرژی خورشیدی جهانی در سال گذشته شاهد موفقیت های چشمگیری بوده است.
تاسیسات جهانی خورشیدی در سال 2017 به 29 درصد ارتقا یافت
به گزارش زیست آنلاین،  با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط SolarPower Europe در سال ۲۰۱۶، میزان تولید برق از نیروگاه خورشیدی در حدود ۲۹ درصد ارتقا یافته و از ۷۶.۵ گیگاوات به ۹۸.۹ گیگاوات رسید.
شرکت SolarPower اتحادیه اروپا اعلام کرد که آسیا منبع اصلی رشد در بخش تولید انرژی خورشیدی است، به طوری که  بیش از ۶۳ درصد کل نیازهای خورشیدی در سال ۲۰۱۷ ، از کشور های چین و هند تامین می شود، بازار تولید برق خورشیدی در چین، با تولید ۵۲.۸ گیگاوات، بیشترین رشد را در سال ۲۰۱۷ به خود دیده است. در حقیقت تولید این کشور از سال ۲۰۱۳ میلادی تا به حال  ۳۴.۵ گیگاوات افزایش یافته است. ایالات متحده با افزایش ۱۱.۸ گیگاوات ، دومین رشد تولیدی بازار جهانی و پس از آن، هند با افزایش ۹.۶ گیگابایت مقام سوم را دارا می باشد. علاوه بر آن به نظر می رسد، در سال ۲۰۱۸ چین باز هم جلوتر برود.
در یک بیانیه، Christian Westermeier، رئیس نیروگاه های  انرژی خورشیدی در اروپا، 
در مورد سیاست های اتحادیه اروپا در زمینه انرژی تجدید پذیر و توانایی آن برای "همگام سازی با سایر نقاط جهان در انرژی خورشیدی" ابراز نگرانی کرد.
طبق داده ها، انرژی خورشیدی در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ از تولید خود نسبت به سال گذشته پیشی گرفت و از۶.۷ گیگاوات به ۸.۶ گیگاوات افزایش یافت .
جیمز واتسون، مدیر اجرایی شرکت SolarPower Europe، گفت: "رشد مداوم خورشیدی، خبر خوبی است، زیرا انتقال انرژی جهانی به سمت جلو حرکت می کند، اما اروپا در معرض خطر عقب نشینی قرار دارد." اتحادیه اروپا باید اطمینان دهد که موانع موجود بر سر راه پتانسیل خورشیدی را در بر دارد، و یک چارچوب قوی برای تولیدات خورشیدی در مقیاس کوچک فراهم کند. " 
وی افزود که اتحادیه اروپا باید از سیاست هایی که بیشتر تاسیسات خورشیدی را تشویق می کند، مانند حذف موانع تجاری در پانل های خورشیدی حمایت کند، و در نهایت  برنامه های اجرا شده باید حساب شده و به گونه ای باشد که در تولید پسرفت نکنیم./ منبع: renewableenergyworld
 

https://zistonline.com/vdccxxqe.2bqo48laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما