تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب : 69166
زیست آنلاین: این که بتوانیم زباله ها را به انرژی تبدیل کنیم، فرصتی فوق العاده به شمار می آید و این راه حل های بلند مدت تاثیر گذار، یکی از الزامات در زمینه حفاظت از محیط زیست است.
تولید انرژی پاک از زباله
به گزارش زیست آنلاین، در حال حاضر شاهد سوزاندن حجم عظیمی از زباله ها به جهت از بین بردن آن ها هستیم، اما آیا فرایندی وجود دارد تا به عنوان یک راه حل زیست محیطی و سازگار و در مقیاسی گسترده به نفع ما و محیط زیست اطراف ما ارائه شود؟ این سوال ایده ای بود که برای اولین بار، در استرالیا کلید خورد.
در حالی که کشور ها، با افزایش مقدار زباله ای که به دفن آنها می پردازند، در جهت از بین بردن زباله ها تلاش می کنند، و  واردات مواد قابل بازیافت را محدود می کنند، وزرای ایالتی و فدرال استرالیا، در تلاش اند تا بر منابع انرژی غلبه کرده و راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.

واژه ی بیو انرژی، فرآیند تولید انرژی از موادی مانند محصولات جانبی زراعی، جنگلداری و زباله های مواد غذایی است.

و این راه حل از طرف  آژانس انرژی تجدید پذیر استرالیا (ARENA) و سازمان تحقیقات علمی و صنعتی (CSIRO)  مورد حمایت بسیار قرار گرفته است.
تا سال ۲۰۱۱، نروژ از حدود ۶۰ درصد ضایعات جمع آوری شده خود، انرژی تولید کرد و  تقریبا ۴۰ درصد را نیز بازیافت و تنها در حدود ۲ درصد باقی مانده  آن را به شکل زباله دفن نمود.
در حقیقت سوزاندن زباله ها موجب تولید فلزات سنگین، گازهای سمی و دی اکسید کربن می شود. علاوه بر آن، این فرآیند، زباله های سمی را به خاکستر تبدیل می کند که تا ۲۵ درصد وزن زباله مصرف شده کاهش پیدا کرده، ولی هنوز هم نیاز به دفن دارد.
Josh Frydenberg ، وزیر انرژی فدرال استرالیا، از این تکنولوژی حمایت کرد و گفت: این که بتوانیم زباله ها را به انرژی تبدیل کنیم، فرصتی فوق العاده است و این راه حل های بلند مدت موثر یکی از الزامات مهم به شمار می آید، و در واقع انرژی تولید شده از زباله ها بسیار با ارزش محسوب می شوند.
شرکت تولید انرژی پاک، برنامه های مختلف تبدیل زباله به انرژی از طریق روش های کنترل احتراق را مورد تایید خود قرار داده و بیان نموده است که این روش  می تواند تا ۸۰۰ مگاوات برق تولید کرد.
در حال حاضر،  نیمی از این میزان برق، از نیروگاه Hazelwood تامین می شود و می تواند زباله را به انرژی تبدیل کند. "علاوه بر آن، پروژه NSW که در غرب سیدنی، آغاز شده است، تکنولوژی تبدیل زباله به انرژی را در پیش گرفته است./ منبع: smh


 

https://zistonline.com/vdch-zn-.23nw-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما