تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 69174
زیست آنلاین: فرانسه استفاده از  آفت کش ها را در فضاهای سبز عمومی (پارک ها، باغ و جنگل های عمومی) ممنوع کرد.
قانون منع استفاده از آفت کش در فرانسه
به گزارش زیست آنلاین، کودکان فرانسوی به زودی قادر خواهند بود، بدون عارض شدن از مسمومیت در علفزارها به گشت و گزار بپردازند.
فرانسه استفاده از آفت کش ها را در اولین روز بهار،  در همه فضاهای سبز عمومی ممنوع  اعلام کرد علاوه بر آن، باغبان های غیر حرفه ای نیز، دیگر مجاز به خرید سموم و آفت کش ها،  بیشتر از مقررات تعیین شده نخواهند بود.
این اقدام جدید بخشی از یک برنامه بزرگ سبز است که توسط قانونگذاران فرانسوی اتخاذ شده است و  شامل ممنوعیت کیسه های پلاستیکی نیز می شود.
ممنوعیت آفت کش ها شامل جنگل ها، پارک ها و باغ های عمومی است، اما مقامات محلی همچنان مجاز به استفاده از این آفت کش ها در گورستان ها می باشند.
قانون جدید نیز تصریح می کند که سموم استفاده  شده در باغ های خصوصی از سال ۲۰۱۹ ممنوع خواهد شد.
به طور کلی، "فرانسه دارای سابقه طولانی در مخالفت با ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی، محصولات و تولیدات تغییر یاقته کشاورزی است و اکنون تصمیم گرفته است که گام بزرگتری در این خصوص برداشته و فعایت های خود در جهت ارتقای حفاظت از محیط زیست را گسترش  دهد. 
سازمان های محیط زیست، سازمان های غیر دولتی توسعه دهنده فعالیت های زیست محیطی، مصرف کننده های محصولات کشاورزی و حتی والدین، در مورد این تصمیم گیری رضایت خود را ابراز کرده و خوشحال هستند.
‌این ممنوعیت بسیار جدی در حال اجرا بوده، به طوری که حتی فعالیت های باغداران خصوصی را نیز تحت تاثیر بسزایی قرار داده است.
فرانسه به طور متوسط، بیش از ۸۰،۰۰۰ تن مواد شیمیایی در سال را استفاده می کند که این امر آنها را به عنوان مصرف کننده برتر آفت کش های مصنوعی در اروپا تبدیل کرده بود و این تصمیمی گیری تغییر بزرگی در این زمینه به وجود خواهد آورد و قدم بزرگی برای فرانسه شمرده می شود.
قانون ممنوعیت استفاده از آفت کش ها در فضاهای  سبز و عمومی به زنبورها و سایر حشرات نیز کمک می کند و شاخص سلامت انسان ها را افزایش می دهد، علاوه بر آن،  خطر مواد سرطان زا را که عموما از طریق آفت کش ها و مواد سمی وارد زنجیره غذایی می شوند، متوقف خواهد کرد./ منابع: organic-market، apnews

https://zistonline.com/vdcgtq93.ak9yu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما