تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 69207
زیست آنلاین: ایجاد تخته هایی از فضای سبز در سراسر کانادا، فضای سبز کوچکی را تقریبا برای  بسیاری ازخانواده ها حتی آنان  که در آپارتمان ها زندگی می کنند، به وجود آورده است.
ایجاد فضای سبز در هر گوشه از کانادا
به گزارش زیست آنلاین، در ونکوور، بریتیش کلمبیا، یک شرکت دولتی در نظر دارد، که بیشترین فضای شهری را با تبدیل زمین های خالی به باغ های موقت محلی به دست آورد. این پروژه که تحت نظارت Chris Reid و در ۲۷ مارس ۲۰۱۸ آغاز شد، امروزه بالغ بر ۱۰۰ تخت باغ را به خود اختصاص داده است و فضای سبز کوچکی را تقریبا برای بسیاری ازخانواده ها، حتی آنان  که در آپارتمان ها زندگی می کنند، به وجود آورده است.
این پروژه نتیجه مشارکت بین Wesgroup ، یک توسعه دهنده محلی، و سازندگان محلی باغ ونکوور و یک شرکت دولتی است.
در سال ۲۰۱۷ شش باغ جدید راه اندازی شد که برابر با ۶۰۰ تخت باغ است. در کل، VCGB هشت پروژه را با نزدیک به ۸۰۰ تخت یا ۱۶۰۰۰ فوت مربع فضای کشت شهری مدیریت می کند.
این نوع ایده ها خصوصا در شهری مانند ونکوور، می تواند به صدها نفر منتهی شود و فرصت های بسیاری برای شهروندان جهت و مشارکت در امنیت غذایی خود فراهم آورد.
یک تخت باغ تنها حدود ۱۰ پوند محصول در یک سال تولید می کند؛ اما ضرب آن به ۱۰۰، به راحتی یک سوپر مارکت پر از محصولات محلی و سبزیجات ارگانیک را فراهم خواهد آورد و دارای مزایای کشاورزی شهری کاملا مستند و بی شماری است.
اما فراتر از مواد مغذی که آنها تولید می کنند، با توسعه فضای سبز شهری، شاخص سلامتی اجتماعی در محله ها را افزایش داده و موجب کاهش میزان آلودگی و در نهایت کاهش قابل توجهی از آلاینده های شهری خواهند شد، که نتایج آن را می توان در سراسر شهر مشاهده کرد. 
هر ساله مردم نیز خود در سبز شدن این تخته ها اشتیاق داشته و در بهار دانه هایی را به امید جوانه زدن در این تخته ها می کارند و در توسعه و حفاظت از آن ها مشتاقانه فعالیت دارند./ منبع: cityfarmer

https://zistonline.com/vdcd5x09.yt0nz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما