تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۳۰
کد مطلب : 69228
واردات گندم برای مصارف صنعتی در بخش هایی چون تولید ماکارونی یا اضافه کردن به نهاده های دامی و تولید خوراک دامی استفاده می‌شود.
واردات گندم برای مصارف صنعتی
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از خانه ملت، علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تأخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: هر ساله دولت در اعلام قیمت خرید تضمینی گندم تعلل می کند که انتظار می رود که شورای اقتصاد هر چه زودتر قیمت مذکور را تعیین و مصوب کند تا کشاورزان از دریافتی خود مطلع شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در فصل خرید تضمینی گندم، دولت علی الحساب با رقم سال گذشته، گندم را از کشاورزان خریداری می‌کند تا پس از تعیین تکلیف این رقم از سوی شورای اقتصاد مابقی حساب کشاورزان را پرداخت کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم شورای اسلامی، با بیان اینکه تعلل دراعلام قیمت خرید تضمینی در محصولاتی چون شکر نیز اتفاق افتاده است، گفت: به نظر می‌رسد دولت در این زمینه معذوریت‌هایی دارد که در کالاهای متعددی مبلغ خرید تضمینی اعلام نمی‌شود.

وی در خصوص تاخیر دولت در اعلام قیمت خرید تضمینی گندم و محصولات دیگر بیان کرد: دولتی ها یا سرشان شلوغ است یا در اولویت بندی مشکل دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال واردات گندم در صورت تأخیر در قیمت خرید تضمینی گندم، اظهارداشت: معمولا سالانه برای مصارف صنعتی گندم وارد کشور می‎شود البته حجم این واردات به قدری نیست که تأثیری داشته باشد.

این نماینده مجلس توضیح داد: واردات گندم برای مصارف صنعتی در بخش هایی چون تولید ماکارونی یا اضافه کردن به نهاده های دامی و تولید خوراک دامی استفاده می‌شود./ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

https://zistonline.com/vdcg7x93.ak9yx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما