تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب : 69240
زیست آنلاین: برای دست یابی به اهداف  توافق پاریس ۲۰۱۵ برای مبارزه با گرم شدن کره زمین، باید هرچه سریعتر به سمت انرژی های تجدید پذیر حرکت کنیم.
ظرفیت جدید تولید انرژی خورشیدی، سوخت های فسیلی را تحت الشاع قرار داد.
به گزارش زیست آنلاین، نیروگاه خورشیدی چین، در سال گذشته رکورد ظرفیت جدید ۱۵۷ گیگاوات (GW) انرژی تجدیدپذیر را ثبت کرد که بیش از دو برابر میزان ظرفیت تولید جدید از سوختهای فسیلی است.
در سال گذشته، یک رکورد جهانی ۹۸ گیگا بایت ظرفیت خورشیدی با همکاری چین با تولید ۵۳ گیگاوات،  سازمان ملل، مرکز همکاری فرانکفورت و سرمایه گذاری انرژی های نو بلومبرگ ثبت شد.
علاوه بر آن، ظرفیت تولید انرژی تجدید پذیر جدید، شامل باد، سوخت های زیستی و انرژی زمین گرمایی، ۷۰ گیگاوات ظرفیت خالص جدید سوخت های فسیلی در سال ۲۰۱۷ را تحت الشاع قرار داد.
Erik Solheim، رئیس محیط زیست سازمان ملل به رویترز گفت: ما در نقطه عطفی قرار داریم گذار از سوخت های فسیلی به جهان انرژی های تجدید پذیر.
در حال حاضر، "بازارهای مربوط به انرژی های تجدید پذیر حمایت های بیشتری می شوند و این موضوع به حدی در حال گسترش است که میتوان گفت در آینده ای نزدیک انرژی های تجدید پذیر می توانند بر زغال سنگ، نفت و گاز غلبه کنند."
با این حال، سوخت های فسیلی، هنوز عمده ظرفیت تولیدی موجود را در اختیار دارند. انرژی های خورشیدی، بادی، زیست توده و دیگر انرژی های تجدید پذیر، در سال ۲۰۱۷ ۱۲.۱ درصد از برق جهان را  تولید کردند و خوشبختانه، این میزان، نسبت به یک دهه قبل ۵.۲ درصد رشد داشته است.
دانشمندان هواشناسی نیز به دولت ها توصیه کرده اند که انرژی های تجدید پذیر باید تا اواسط قرن ۲۱ به عنوان منبع اصلی انرژی در جهان شناخته شوند. اگر در تلاش هستیم تا به اهداف توافق پارس ۲۰۱۵ برای مبارزه با گرم شدن کره زمین دست پیدا کنیم، باید به طور کامل از سوخت های فسیلی دست بکشیم./ منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcawuni.49noy15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما