تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 69267
زیست آنلاین: فن آوری جدید در صنعت انرژی خورشیدی، به تولید پنل های سبک، انعطاف پذیر و کارآمد تر انجامید.
فن آوری جدید در صنعت انرژی خورشیدی
به گزارش زیست آنلاین، از زمانی که Bell Labs نخستین سلول فوتوولتائیک را در سال ۱۹۵۴ ارائه داد. تا به امروز، انرژی خورشیدی قدرت زیادی به دست آورده است و روز به روز برای جهانیان شناخته تر خواهد شد.
در حال حاضر، محققان در تلاش اند تا روشهای مختلفی را برای بهبود مجموعه انرژی خورشیدی در اختیار خود قرار دهند. به عنوان مثال اخیرا استارتاپی تحت عنوان Sunflare، مبتنی بر ایجاد نوآوری در مبحث انرژی خورشیدی در لس آنجلس برگزار شد. در این استارت آپ، طراحی جدیدی از پنل های خورشیدی ارائه شد که فوق العاده نازک، انعطاف پذیر و روشن هستند.
در واقع در این طرح، مواد جدید، جایگزین سیلیکون سنتی و شیشه ای می شود و در نهایت یک سطح نیمه هادی بسیار ظریف ایجاد می کند که با چشم غیر مسلح به خوبی قابل دیدن نیست و برای مشاهده دقیق آن، به یک میکروسکوپ نیاز خواهد بود.
این پنل های خورشیدی فوق العاده نازک را می توان تقریبا در هر مکان با استفاده از یک چسب مخصوص نصب کرد، که خبر خوبی برای صاحبان ساختمان های تجاری است که نمی خواهند سوراخ هایی را در سقف های خود ایجاد کنند. 
نکته  قابل توجه در این پنل ها این است که، انعطاف پذیری بسیار زیاد، آنها را قادر می سازد تا بتوانند در سطوح انحرافی و همچنین سقف های تخت نیز قرار داده شوند.
از آنجایی که وزن آن ها تقریبا حدود ۷۵ درصد کمتر از پنل سیلیکونی قدیمی است، می توانند روی سقف های نازک مراکز توزیع و انبارها نیز نصب شوند.
علاوه بر این، پنل های Sunflare دارای دیودهای بیشتری هستند تا بتوانند در بیشتر مناطق با ورودی بسیار پایین نور نیز فعال باشند و این ویژگی آن ها را به ویژه در مقایسه با پنل های خورشیدی قدیمی تر که در مناظق سایه غیر فعال می شدند، پر کاربرد تر کرده است./ منبع: naturalnews

https://zistonline.com/vdcja8em.uqehmzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما